Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hvor mye man kan jobbe og tjene før det går utover OS?
Leeloo76 Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Du kan tjene opptil 1/2 G (ca 33000 kr brutto) per år uten at OS reduseres. Dette må fordeles på 12 mnd., tjener du f.eks 30000 fordelt på to mnd og ikke noe resten av året blir du trukket disse to mnd (slik har jeg hvertfall skjønt det). Tjener du mer enn 1/2 G har du fortsatt dette som fribeløp i bunn, dvs de reduserer ut i fra det som er over 33000.
winneboo Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Du kan tjene ca 3500 kr i mnd uten at os blir trukket i fra. Men om du tjener forskjellig en mnd her og der så blir det desverre ikke trukket ifra. F.eks så tjener jeg en vanlig mnd ett beløp, men neste mnd(som f.eks nå i desember) så tjente jeg 3000 mindre fordi jeg valgte å ikke jobbe på julaften, 1 og 2. juledag, men os min ble trukket som om jeg tjente det vanlige beløpet. Akkurat det er kjipt Jeg får 3400kr i os per mnd uansett om jeg tjener noen tusen mindre en annnen mnd fordi jeg ikke jobber på helligdager, fordi da har dagmammen fri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå