Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har lagt på meg mye i svangerskapet. Begynte på 78 kg, nå er jeg i uke 37 og har lagt på meg 28 kg. Men jeg er 180 cm høy og ser faktisk helt fin ut, ingen valker eller strekkmerker noe sted. Men man ser jo selfølgelig at jeg er gravid.. Men om jeg forteller noen hvor mye jeg har lagt på meg får de nesten hjerteattakk, de sier at det er ALT for mye og indikerer at jeg sikkert har dyttet i meg sukker og junkfood hele svangerskapet.. noe jeg ikke har gjort. Jeg har spist mye mat for å regulere kvalmen, men ikke usunn mat og knapt nok noe sukker de siste 3 månedene. Får hele tiden kommentarer om at jeg er stor etc, og det gjør så fryktelig vondt.. Begynner å gråte og føler jeg bare grusom, lat og stygg. Både jeg og babyen er friske og sunnne, hvorfor må vekt nødvendigvis være så sentralt? Skal jeg slutte å spise? Uff, jeg er så fortvila nå, men mest av alt sint på meg selv som lar andre styre mitt humør.
kokosyklus Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Noen folk er dumme, rett og slett. De har et behov for å føle seg så mye bedre enn alle andre. Prøv å heve deg over det:) Skjønner ikke hvorfor de skal kommentere slike ting. Eller spørre om det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Synes du skal la være å si hvor mye du har lagt på deg jeg!! det er da ingen andre sin sak. Evn slå av på kiloene. Jeg har lagt på meg mye selv. Jeg er bare 1.60, men ser ikke spesielt stor ut. Ingen som tror meg når jeg sier hvor mange kilo det er. Min mor gikk opp 30kg, og det forsvant etterpå. Hvis lege og jm ikke ser noen faresignaler, så kan du jo ta det helt med ro! Min jm/lege sier så lenge du spiser ok sunt og beveger deg tilstrekkelig, så styrer kroppen dette helt fint selv:-)
mamma til 2 små:=) Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg la på meg 30kg sist svangerskap men legen sa ingenting.,..når jeg selv snakket om det så sa hun bare at....;dere begge er sunne og friske og at det var helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå