Gå til innhold

Hvite ''flak ''i urinen min! Hva kan det være?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt litt protein i urinen hele svangerskapet. Kan det ha noe med det å gjøre? Er redd for å virke litt dum, men bedre å spørre enn å gå og lure.. Har time hos jordmor om en uke.

 

Skulle reise meg opp og dra ned i do, da jeg så det svømte et par hvite små ''flak'' i urinen min. Var litt usikker på om det var fra meg eller bare to små biter med dopapir som kanskje lurte meg litt. Men så var jeg på do igjen i sted, og da var det to små litt mørkere klumper oppi der.. Litt usikker på hva jeg egentlig så før jeg fikk dratt ned. Var ingenting på papiret. Sliter for tiden med soppifeksjon, hvis det også kan ha noe å si.. Kan dette vente til jm-kontroll, eller bør jeg ta det opp med legen nå? Håper ikke jeg høres hysterisk ut, syntes bare det var litt urovekkende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo enten være utflod eller den soppinfeksjonen. Ikke sikkert det er fra urinrøret. Man får jo gjerne mye utflod under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i en prøve som jeg hadde med til jordmor.Jeg var sikker på at det var noe alvorlig gale med den. Det var bare utflod og helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, urinen blir veldig "matt" og grumsete ved urinveisinfeksjon, men det er ikke så store flak som regel da. Og dessuten svir det så tror du ville skjønt det da...:) Men ville nok sjekket opp for sikkerhets skyld. Ring og hør om det er noe å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være ufin eller noe men jeg har hatt UVi to ganger i løpet av svangerskapet og det merket jeg ikke.. ingen svie..og det var normalt i svangerskap.. men.. vi er jo forskjellige så det kan jo være at det svir på noen men ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her.

 

Er litt redd det kan være uvi ja, men jeg har aldri hatt det før så jeg vet ikke tegnene på det. I dag har det ikke vært noe grums i urinen min, så jeg lurer på om det kanskje bare var utflod? Skal ihvertfall ta en tlf til legekontoret på mandag om jeg merker noe igjen, så kanskje de vil ta en tidligere urinprøve av meg så jeg slipper å vente.

 

tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de gangene jeg har hatt UVI har det svidd ganske mye. Når urinen min begynner å bli grumsete, er det like før det kommer blod i urinen også, og DA er det vondt! Ville heller ligget rett ut i 2 uker av influensa enn å ha UVI på det nivået, i et par dager..:) Så misunner de som ikke engang merker at de har det asså... selvom dét selvfølgelig ikke akkurat vil være hensiktsmessig det heller.. nei fytte rakkern.. Men har ikke hatt det på et år nå da... Bank i bordet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever en urinprøve du. Man kjenner visstnok ikke symptomene så godt i graviditeten som ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det m ro. dette er helt normalt, jobber i helsevesnet og har sett dette i flere urinprøver.Husk vaskeprøve midtstrømsprøve når du skal levere prøve til jm/lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...