Gå til innhold

Ville dere gitt paracet?

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior hadde feber igår, og fikk prevenar-vaksine idag.. Iflg helsesøster var ikke det noe problem siden han ikke hadde feber idag.. (jeg hadde ikke målt innen vi dro til hs, bare kjent på han og han kjentes normal ut)

Ho sa at hvis han fikk feber,så var det ingen vits i å gi paracet, da det bare var pga vaksina..

Tok tempen nå, og da var den 40.0..

Ville dere gitt paracet likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber er jo ubehagelig for barnet okke som hva det kommer av, så ved 40 i feber ville jeg definitivt gitt paracet ja.

Skrevet

Ja det hadde eg. Ringte legesenteret første gongen min fikk feber, det var den siste på 12mnd, hadde ikkje reagert på dei andre. Eg ringte for å høre om eg skulle gje han paracet når det mest sannsynlig var vaksina. Svaret eg fikk var "kvifor skal du ikkje gje han paracet? så lenge det er vaksina så har ikkje feberen noko for seg, så eg vil anbefale paracet om det er høg feber"

40 er høg feber

Skrevet

Man gir ikke paracet utifra hvorfor man har feber, man gir paracet FORDI man har feber eller andre smerter/ubehag. Synes det var teit sagt av helsesøster!

Så ja, jeg hadde gitt paracet uten tvil!

Skrevet

Min helsesøster sier at man alltid skal fi paracet når feberen er over 39.5. Uansett om man har tatt vaksine eller ikke.

Skrevet

Ville seff gitt paracet ved 40 i feber uansett grunn til feberen.

Skrevet

Det jeg synes også! Da føler jeg riktig =)

Gir han en jeg =)

takk takk

Skrevet

Ja, gi paracet. jeg synes det var litt rart at hun ikke utsatte vaksinen et par dager, spesielt siden han hadde feber i går og du ikke hadde målt i dag.

Ikke det er at det er farlig, men det kan gi ham litt ekstra ubehag, eller en usikkerhet i forhold til hva som forårsdaker feberen - er det bare pga vaksinen, eller er det noe du bør oppsøke lege for.

Skrevet

mi HS e åså sånn som sir at man ikkje skal g paracet ved vaksine feber, men æ gjor det likevell. det e som cat78 sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...