Gå til innhold

Dere med nettbutikk - har dere lyst å hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenke meg å starte en butikk med barnetøy. var i utlandet i sommer og kjøpte tøy til sønnen min. masse fint i deilig bomull.

kanskje ta kontakt med de bla.

Planen er å finne nye merker som ikke alle andre har. Dette tøyet har jeg ikke sett her hjemme eller på nett.

Hvor mye koster det å starte opp?

'

Hva krever leverandører at du kjøper for hvert år?

Har dere lager, eller bestiller dere fra levrandør når dere har fått inn bestillinger fra kunden?

Jeg har mulighet for å ha et lite lager!

Er det mye jobb, eller kan jeg klare det ved siden av min 60% jobb hvis det går litt bedre enn ok!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke nettbutikk selv, men litt kan jeg svare likevel.

Det koster fort 10.000 dersom du skal ha noen til å lage nettside for deg, og ha reklamespalte på bra sider. Dersom du skal ha profesjonell fotograf av varene dine, og bilder til nettsiden din, kan det fort bli 10.000 der også.

Har erfaring fra en annen bransje, og det varierer litt hva leverandørene vil. Noen av de hotte leverandørene kan f.eks kreve minimumsgrense på 15 modeller, og et visst antall innenfor hver modell. Som 2 i hver størrelse. Etterhvert som du blir en opparbeidet kunde får du rabatter, men dette er gjerne etter mange år, og begynner på 2-3 prosent rabatt pr.modell. En god rabatt er fra 10 til 30 prosent. Mer er ikke så vanlig å gi. Synes også det er litt viktig at du spør om hva som skjer ved en reklamasjon på vare. En god og stor leverandør krediterer varen.

Jeg har selv lyst til å starte nettbutikk, og kan ikke skjønne at det er så tidskrevende med nettbutikk. Vil heller tro at utfordringen blir å ha varene på lager, og være flink til å forutse hva som er gode selgere.

Ønsker deg masse lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Har selv drevet nettbutikk og bare for og si det, så må du belage deg på mye jobbing. Det første året er det mye jobb og lite penger dessverre.

Jeg jobbet vel ca 5-6 timer om dagen. Det tar lang tid og få kunder til din butikk og en må holde produktlisten oppdatert og pøse ut med nye produkter hele tiden for at de skal se at det er aktivitet i butikken.

Du må huske at skal du kjøpe varer fra utlandet kommer moms og toll i tillegg da dette er klær kommer det toll og moms da sendingene har en verdi på over 200,-

Du må jo også tenke på at du trenger og hyre inn en regnskapsfører og dette er ikke billig. Skal du ta kortbetaling kostet dette penger både i mnd og per transaksjon.

Det er veldig gøy, men det er viktig at det er noe du brenner for og som du ønsker og bruke mye av tiden din på :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...