Babyluren Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er altså helt uten erfaring på området, men vi venter vår første i mai, og jeg har nå såvidt begynt å kikke på mulighetene for å finne et stellebord som kan passe inn på vårt knøttlille bad. Jeg ser jo at de fleste (alle?) stellebord er avlange, tilpasset lengden på barnet, selvfølgelig. Det jeg lurer på er fra hvilken side det er mest praktisk å stelle barnet? Uff, det høres banalt ut når jeg leser det jeg skriver, men jeg lurer altså på om jeg må kunne ha stellebordet på tvers eller på langs på badet. Eller sagt på en annen måte, om det er lettest å stelle ungen fra siden eller nedenfra.... (ble ikke stort bedre formulert dette...) Skjønner dere hva jeg mener? Som sagt har vi et knøttlite bad, og jeg må nok påregne å gjøre litt justeringer for å få plass, det er derfor jeg lurer på hvilken side av stellebordet jeg bør kunne komme lettest til... Håper dere bærer over med et naivt spørsmål fra en som knapt har tenkt tanken på at det er noe som heter stellebord en gang...
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Det er vel ikke et teit spørsmål;-) Jeg syns det er best å stelle fra kortenden av stellebordet, syns det blir kronglete å stelle fra langsida. Men det går jo fint det også, hvis man må. Syns også det er greit at langsida kan stå inntil en vegg, i forhold til at babyen vrir seg over til siden.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Vi har enkelt å greit ikke plass til noe stellebord på badet uansett hvordan vi gjør det....så jeg kjøpte en stellemattre å la på vaskemaskina.....funker som bare det det=)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg ville tenkt på hva som var mest praktisk på badet siden det er lite, du venner deg fort til hvilken side av barnet du steller det på ) På sykehuset stellet vi nedenfra, når vi kom hjem stellet vi fra siden og nå steller jeg egentlig alle veier ) Gratulerer med spire forresten )
1+1=2+1+x Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 jeg steller fra siden... smak og behag tror jeg
1+1=2+1+x Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 legger til at vi også har lite bad... derfor må vi stelle fra siden
lille N Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Hvis du har veldig liten plass er det like greit å bare kjøpe ei stellematte og stelle på gulvet. Har gjort det hele tida med poden som snart er to, det funker helt strålende.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Det er nok en vanesak, men jeg synes det er helt håpløst å stelle om jeg har barnets side mot meg. (Men MÅ jeg, så legger jeg babyen sånn at baken peker mot høyre ifht der jeg står. Jeg er høyrehendt.) Vi har derfor valgt et stellebord som gjør at vi kan stelle med barnets rompe mot oss. (Vi har stellebordet oppå badekaret.) Jeg er veldig fornøyd med det, og bruker faktisk stellebordet fortsatt til 2 og et halvt åringen, samt til babyen selvfølgelig.
Frukten og To små Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 vi har suuuper lite bad vi også,sikkert 3 kavdrat eller noe,. MEN vi har funnet løsningen ved å ikke stelle han på badet, ble så knotete og trangt, og vi måtte ha gjort det på gulvet da i så fall.. meb har lest om folk som har kjøpt stellebord som de har montert opp på døren, sånn de kan klappe opp når de er ferdige..
Babyluren Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2008 Hei og takk for alle svar! Slik jeg tolker tilbakemeldingene spiller det ikke så stor rolle om man steller fra siden eller fra bunn? Da kan jeg utelukkende konsentrere meg om hva det vil være mulig å få plass til på badet. Som nevnt har vi et knøttlite bad. Vi har ikke vaskemaskin på badet, eller så skulle jeg gjerne bare hatt en stellematte der, og det er heller ikke særlig plass til å ligge på gulvet og stelle, om jeg ikke har døren åpen og beina utenfor da... Slik jeg har vurdert det har jeg kanksje muligheten til å få klemt inn ett stellebord over skittentøyskurven. mellom dusjkainettet og veggen. Når det ikke er så farlig hvilken vei det må stå er jeg litt friere med å finne et som passer Om jeg ikke kan få klemt inn det veggopphengte fra IKEA da. Alternativet blir å sette opp flere smale hyller. Litt gøy og, nesten et oppussingsprosjekt på gang, jo. Nok en gang, takk for alle svar! Føler meg litt klokere nå (men bare litt!).
Guttemamma75 Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Vi har også veldig liten plass på badet og vi har tenkt å kjøpe vegghent stellebord fra BRIO.. Ser litt penere ut enn IKEA sitt vegghengte (koster dog noe mer) og tåler også mer......
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Vi steller heller ikke på badet. Er ikke plass der. Liker best å stelle henne fra "bunnen" ... dvs med beina hennes mot oss.
maria isabell Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 stelle matte er det beste..mitt bad er 2 kvm...har det under skapet og tar framm stellematta på gulvet når eg skal stelle..ungen har det like godt om den blir stelt på badegulvet med varmekabler eller på stellebord..eg syntes faktisk det er betre å stelle på gulvet...har du vaskemaskin på badet, legg stellematta oppå der...syntes stellebordene er så lave at det er vondt å stelle babyen der...får vondt i ryggen...
Krokka og prinsessa Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 vanesak. Men jeg steller fra siden. Husk at de kan bæsje når de ligger naken. Her er det stort trykk, og en blir utbæsja når en står i bunnen av stellebordet.
olivers mamma Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Vi har og lite bad, og kjøpte brio sitt veggmonterte stellebord. Dette bygger 12 cm ut fra veggen ca. og får perfekt høyde hvis det monteres over toalettet:) Det har plass til bleier, stellesaker og litt reserveklær. Jeg er så fornøyd med det at jeg kommer til å ha det selv med større bad!! Å så har det 10 cm høye kanter, så det er vanskeligere for gullungen å ramle ned..var faktisk på stellebordet han først snudde seg:) selvfølgelig med tilsyn!!!!
annie-77 Skrevet 3. januar 2008 #16 Skrevet 3. januar 2008 Hei, vi hadde veggheng fra IKEA over doen i leiligheten, kjempegreit! Det har høye kanter og er så bredt at du i starten kan stellle babyen fra siden, på skrå eller ved og stå ved barnets føtter. Vil og si at dette stellebordet scoret mye høyere enn Brio sitt i en svensk og en foreldre og barn test. Med første tulle likte jeg best og stelle henne liggende litt på skrå foran meg. Men nå har vi fåt ei tulle som tisser med fullt trykk på stellebordet så vi må stå på siden... Har foresten vanlig stellekomode nå pga fliselagt baderomsvegger som vi ikke ville skru i, men likte det vegghengte MYE bedre!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Vi er også veldig fornøyd med IKEA sitt veggheng! Vi er begge ganske høge, så det er greit å kunne ha det i den høgda som passer oss best. Også er det kjempegod plass til ungen... og til dill og dall i plastlommene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå