Gå til innhold

Jordmoren - serien (bøker), noen som leser den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er den?

Hvor mange bøker er det i serien? Ser litt fin ut så vurd. å sette igang med den!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er kjempekoselig:):):)

Foreløpig er det 7 bøker, men den 8. kommer nå i januar.

Skrevet

Hele serien er ikke utgitt enda. Begynte å lese den, men syntes ikke så mye om den. Men vet om mange som liker den.

Spørr Silja du, hun leser den.

Skrevet

Takk, da får jeg prøve første boka og se hvordan den er :)

Skrevet

Kjempefin serie. Nr. 8 kom i desember, nr.9 kommer i februar.

Skrevet

Åjaaa, jeg elsker den serien! Anbefales!

Skrevet

Jeg leser den ikke, men ei venninne av meg leser den, og hun synes de er kjempegode.

Hvis jeg skal være HELT ærlig synes jeg på en måte at det er litt harry å lese slike serier...

Men det er virkelig ikke vondt ment! Bare synes det blir litt det samme som å lese Se og hør, og HVIS jeg skulle ha lest slike, ville jeg nok aldri ha innrømt det;)

Skrevet

leste 1 0g 2, ikke noe for meg....

Skrevet

Hehe, NOEN er fulle av fordommer her ser jeg...

Skrevet

Hehe .. er det også harry nå :)

Skrevet

Jepp, det er jeg:) I allefall litt.

Hva synes du er harry da? Og hva synes du er snobbete?

Nekter å tro at noen ikke har NOEN formeninger om hva som er harry eller snobbete, og hva hver enkelt synes er harry må vel være opp til hver enkelt å bestemme?

Handler jo om hvilke erfaringer man har da?

Skrevet

Jo, selvfølgelig.

Men hvilke erfaringer har du da, som synes at kiosklitteratur er harry?

Skrevet

Uff, søster og jeg har blitt hekta...

Har hørt det skal være over 20 bøker... hmm

Det er vel ikke noe mer eller mindre harry enn å lese ukeblader eller annet. Skal ikke skryte på at det er stor klassisk litteratur, men en avveksling. Deilig å slappe av med.

Skrevet

At de fleste jeg kjenner som leser slike bøker ofte ikke har lest en eneste "skikkelig" skjønnlitterær bok, og at de som regel leser Se og Hør, og har Tv Norge som favorittkanal. At de gjerne reiser på campingferie til Sverige om sommeren, og aldri har vært i utlandet, bortsett fra evt. en pakkereise til syden.

Alt dette er egenskaper som passer til det jeg ser for meg som stereotypen på harry;)

Skrevet

hahahah.. litt enig med studentmamma her ja!

Skrevet

Hehe, jøss... Du vet at du beskriver majoriteten av Norges befolkning der?

Skrevet

Er enig i det Elinmamma:)

Det hender jeg gløtter på såpeserier eller "tv-norge dokumentarer" for å slappe av jeg også, men jeg synes framdeles det er harry.

Leser ukeblader når jeg er hjemme hos mormor, eller hos legen, og kunne sikkert ha lest en slik bok dersom den tilfeldigvis lå på bordet hjemme hos meg, og jeg ikke hadde noe annet å lese. Men synes framdeles det er harry;)

Skrevet

Studentmamma:

Jeg leser som sagt denne serien, ser jo selvfølgelig hvor det finnes skjønnlitterære floskler og pompøse overdrivelser, men det er jo nøyaktig det som er så fantastisk deilig å drømme seg bort i.

Jeg har lest alle bøkene til Anne Holt, Karin Fossum og Unni Lindell. Jeg har også lest bøkene til Jo Nesbø om Harry Hole, likte spesielt den siste, "Snømannen". Jeg har lest "Drageløperen" (hvis du vet hvem som har skrevet den skal du få en femmer), Berlinerpoplene og Eremittkrepsene. Jobbet i bokhandel har jeg også, faktisk!

For meg er harry folk som har høyvannsbukser, fett hår, rock`n roll t-skjorter, hvite tennissokker og seilersko. Som kjører "lodestripa" ørten ganger om dagen. Som får barn fordi det ikke er noe annet å gjøre der de bor. Som kjører Volvo 240 som er et halvt århundre gammel, senka med sota ruter og terning og wunderbaum i bakspeilet.

At JEG er harry, er en overdrivelse av dimensjoner! :P Men du får tenke hva du vil, fordommene dine kan du vel ha for deg selv.

Skrevet

Nå skal vi riktignok på chartertur til Tenerif om halvannen uke og har vært på campingferie i barndommen, men jeg føler meg ikke så forferdelig harry selv om jeg leser en sånn serie.

Har forøvrig rimelig mange hyllemeter skjønnlitteratur, alt fra Nesbø, via Unset til Tolkien og fagbøker fra fire års høyskoleutdannelse.

Men det er kanskje harry det også...

Samme for meg. Innrømmer uten problemer at jeg leser en og annen serie. Mange år siden jeg samlet på en sist, men den het Fire søsken og jeg har lært veldig mye norsk etterkrigshistorie av den!

Hva leser du forresten?

Skrevet

Jeg leser dem, synes det er kjempebra:)(første gang jeg leser slike pocket bøker) godt å kunne slappe av.. gleder meg til hver gang jeg får den i posten, for da er det bare å sette seg ned og slappe av...eneste måten jeg klarer å stresse ned på!!

jeg er også på camingferier i sverige, men ser ikke på meg selv som det spor harry av den grunn ;o)

Skrevet

Vet forresten ikke hvor mange bøker det er i serien, men jeg har akkurat ferdig med nr. 8!

Noen som vet hvor mange det er ??

Skrevet

He, he, litt morsomt at dette ble en diskusjon om hva slags litteratur som er harry ;-)

Jeg har lest de, men synes ikke de er så veldig bra, finnes mange andre bedre, mer fengslende og spennende serier enn den synes jeg.

Må jo bare føye til da, at jeg er en lesehest av dimensjoner, leser alt jeg kommer over, og ser nesten aldri på TV. Men en kan ikke lese bare tung litteratur, man må variere med noe skikkelig lettlest av og til.. Disse seriene koster ikke mer enn et ukeblad, og du har de en kveld eller to, synes det er helt topp jeg, og det selv om jeg er ganske belest :-)

Som lett underholdning, med beina på bordet og litt snop på siden er disse seriene mye bedre enn å sløve foran tv'en...! Det er nå min mening ihvertfall.

Skrevet

Er HELT enig! Jeg elsker å lese og leser alt utenom klissete kjærlighetsromaner med Fabian på frontsien, hehe... Sånn nesten da i hvertfall. Har lest alt fra Lindell, til Ken Follet, Stephen King, Sandemo Donald, Tommey og Tigern, Illustert vitenskap, Harry Potter, Sigrid Undset, Pondus osv, osv + maaaaange av koisklitteraturseriene. Har også lest første bok i Jordmoren, men stoppet der fordi jeg leser 5 andre serier allerde, nå har jeg ikke plass og råd til flere rett og slett, hehe... . Nå står Drageløperen og venter på meg her, men jeg må utsette den litt. Jeg elsker bøker og koser meg like mye uansett hva jeg leser nesten og jeg sluker dem, leste nettopp siste Harry Potter boken på 2 dager, og jeg har 3 unger... ;-) Eneste jg ikke koser meg så mye med er pensumlitteratur, det går tregere å lese.

Skrevet

Da er jeg super harry og det gjør meg ingenting! ;) Leser Ingebjørg Olavsdatter, Flammedans, Livsarven, Sønnavind og var innom Farsarven,men det ble litt mye å følge med på etterhvert.. ;) Liker å lese disse bøkene, min måte å slappe av på i en stressende hverdag..

Reiste på campingturer når jeg var liten, men har vært mye i utlandet også.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...