*Mysillen* Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Er det sånn at vi må ha neste forsøk innen 6 mnd etter det forrige om vi skal få det dekt??? har hatt 2 forsøk nå...har egentlig ikke råd til det 3 ivf enda...men om vi må ha det innen det har gått 6 mnd så må vi jo snart i gang igjen da....
♣ Christiane ♣ Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ingen fare Mysill NAV krever bare at kvitteringene blir sendt de senest innen 6 mnd etter at dere har nådd grensen på 15.000,- Jeg er selv på mitt 2 forsøk nå, og det er snart 8 mnd siden forrige forsøk, men kom bare opp i kr 8.000,- så det var greit å vente.
*Mysillen* Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 jeg hadde 1ivf i august og 2ivf i november...vet egentlig ikke helt når vi har råd og overskudd til å ta 3ivf enda...men ble litt småstressa her...hehe
Julie73 Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Christiane! Er du helt sikker på at det er innen 6 mnd etter at man har nådd grensen på 15.000,- ??? Jeg spurte på NAV og forstod det slik at man måtte sende inn innen 6 mnd etter at kvitteringene var skrevet ut - er det feil det da??? På Riksen sa de nemlig at jeg bare skulle spare opp kvitteringene, så jeg har gjort det -og ble derfor veldig skuffet når NAV sa dette, for da har noen allerede "gått ut på dato". Hva er riktig??? (hjelp)
*Mysillen* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 ikke helt sikker på det der jeg heller...men har sendt inn kvitteringene til NAV innen det har gått 6mnd siden jeg fikk den første regninga jeg. Har også forhørt meg litt på andre nettsider...og det ser ut til å stemme det at vi må ha neste forsøk innen 6mnd etter det forrige.... ikke sikkert at det gjelder om en har egg på frys..Men vi har ikke vært så heldige å fått det så nå er det å ni spare til nytt forsøk i mars/april...
♣ Christiane ♣ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Hei igjen. Har en kollega som hadde første forsøk i mars og andre forsøk i november/des. De kom oppi 13.000,- på første forsøk og var på kr 26.000,- i desember. De sendte da alle kvitteringene rett før jul selv om det var nesten 8 måneder mellom forsøkene, og alt har gått greit. Syns NAV svarer i hytt og pine hos de forskjellige kommunene, men de skal jo ha et felles regelverk for slikt vil jeg tro. Selv kommer jeg til å sende alle kvitteringene mine nå i februar, når jeg er ferdig med dette forsøket. Da har jeg nådd ca 16.000,- tenker jeg og det vil ha gått 9 måneder siden første forsøk. Klem
Julie73 Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Hei, ja det er dette som er så frustrerende, for det er faktisk forskjellig praksis fra trygdekontor til trygdekontor. Noen sparer opp selv og sender inn når de har nådd grensen på 15.000,- og maks 6 mnd etter siste forsøk. Mens andre må sende inn før kvitteringa har blitt 6 mnd - veldig frustrerende synes nå jeg. Var til AIH i april/mai og forstod det slik at de første kvitteringene mine nå var blitt for gamle, til tross for at vi skal ha først IVF nå i jan og har derfor måttet kjøpe mere medisiner. På Riksen fikk vi beskjed om å spare opp kvitteringene og sende inn når vi hadde nådd 15.000 kr, fikk en flott kvitteringsmappe til og med, for å kunne samle de på ett sted. Er bare ett stort ???? jeg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå