Gå til innhold

Noen der ute i samme situasjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv en mann som er syk, han har ikke fått noen diagnose men er konstant dårlig...

Han ble syk i august 2006...

 

Er det noen flere der ute i noen lunde lik situasjon?

 

Send gjerne pm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min begynte ved juletider i 2006. Nå begynner vi å bli bekymra begge to;han sover mye, svimmel, orker ingen ting, høyt blodtrykk( både over og undertrykk), mye feber, hovne kjertler, blør neseblod , hoster mye, spesielt om natta osv. Han som bestandig har hatt et overskudd, er helt nedkjørt.

Var hos legen før jul og tok en del blodprøver for å se på ulike verdier. Skal i tillegg på mr neste uke. så da håper vi at dem ikke finner noe der!

kan jeg spørre på hvilken måte din mann er syk?

Skrevet

Selvfølgelig.

Så og si konstant kvalme (kan variere veldig i løpet av en dag hvor mye) og oppkast.

Han begynner nå å kontrollere ting litt, så kaster ikke opp så veldig mye lenger, bare en gang eller to i uken i snitt tror jeg...

 

Men er så mye han ragerer på;

Dårlig luft, varme, kulde, overgangen mellom kaldt og varmt (som feks å gå ut av dusjen!), lukter (særlig parafyme), mas, krangling, stress på jobben, en del typer mat, lite søvn osv osv...

 

Dette er jo noe som går ut over ekteskapet vårt og jeg merker at jeg sliter med å takle situasjonen..

Skrevet

*dytter litt*

Skrevet

Mange av symptomene han har kan minne om candida-syndrom da.. Vet ikke om du har kjennskap til det, men det er egentlig overvekst av sopp som vi naturlig har i tarmen som "tar av" etter antibiotikabruk, ensidig ernæring (mye mat m hvitt mel/sukker), steroider og p-piller.

Maaange symptomer og litt vanskelig å måle det (finnes scoringsskjemaer), men søk på nett- finnes nok mye om det der.

 

Men kvalme/oppkast virker jo mer alvorlig. Har han tatt CT av hodet?

Skrevet

Candida er VELDIG avhengig av ulike typer mat forresten; melk, sukker, gjær, hvetemel.. Finnes egne dietter man kan ta for å teste ut reaksjonen i kroppen når man så tilfører en "farlig" vare etter en tid. Dette er noe legestanden etter hvert har begynt å ta alvorlig (har liksom vært en "diffus" diagnose etersom dete r vanskelig å måle men kjennes igjen på symptomer), jeg kjenner bl.a en lege som interesserer seg for dette

Skrevet

CT av hode og mage.

Gastroskopi.

 

Hode: normalt.

Mage: tarmer kun på venstre side og overgangen fra magesekk til tarm var strak, ikke i bue, men det trodde de ikke hadde noe å si.

Gastroskopi: infeksjon i spiserøret grunnet all oppkastet....

Skrevet

Har nylig skiftet fastlege og håper at hun kan finne ut noe mer..

Skrevet

Men mye av årsaken til at jeg legger ut denne tråden, er at jeg kjenner på kroppen min hvordan dette påvirker vårt ekteskap og min egen mentale helse, og føler dermed at jeg "trenger" noen i lignende situasjon å prate med og som jeg også kan støtte..

Skrevet

Oki, skjønner:) Jg leste bare i full fart om sykdomsbildet hans- men kan jo være verdt d å sjekke ut mer om candida uansett. Håper det ordner seg for dere!! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...