Gå til innhold

Er d noen som skal ha veldig lite bryllup her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca fra 10-20 stk.Hvor mange blir d med dere? Hvordan vil/skal dere gjøre d,vil/skal dere gifte dere på rådhus/kirke? Vil/skal du ha brudekjole eller vanlig kjole? skal dere ha middag eller koldtbord? Blir d hjemme eller leie lokale? Toastmaster? Trenger kansje ikke ha d når man skal ha så lite bryllup?! Skal du til frisør? skal du sminke deg selv eller med frisøren?Sambo har sagt til meg at om vi skal gifte oss vil han helst ikke ha selskap,men jeg har såååå lyst på,om så bare et lite bryllup med bare de aller nærmeste..

vet du sånn ca hvor mye dere må ut med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske lite bryllup her.

27 gjester (bare nærmeste familie) noen fler til vielsen som skal være i ett lite intimt og fantastisk rom på Frognerseteren. Med levende lys og alt:)

Skal ha en nydelig brudekjole, men uten slør, bare slepet på kjolen og bolero. Skal bli stylet og sminket av en av Oslos beste (betaler 3500,- for jobben)

Festen blir på Frognerseteren, de ordner alt koster 1515,- pr kuvert og det inkluderer 4 retter, drikke, kaffe avec, bryllupskake, mottagelse med musserende og fingermat og pynting av bord. Det eneste som er i tillegg er leie for anlegg og rommet vi gifter oss i.

Vi har toastmaster, men det er en i familien så det blir litt uhøytidlig, men veldig bra!!

Hele herligheten kommer på rundt 80 000,- Pengene går fort altså... Men jeg gleder meg så sinnsykt:):)

Skrevet

Vi skal ha 11 stk og dagen skal se slik ut:

- jeg frisør

- sminke meg selv - champagnefarvet kjole (ikke brudekjole), skjørt til knærne, høye hæler, hårpynt i håret

- fotograf kl 13 MED gifteringer på

- vielse kl 15 på Tinghuset

- champagne i plast-champisglass på tinghus-trappen til de 9 gjestene

- maxitaxi til fancy restaurant kl 16 hvor vi spiser 3-retter + bryllupskake (liten)

Festen ferdig kl 20.

Bryllupsreise kl 8 dagen etter.

Skrevet

Hei! Nå er jeg gift da, men vi hadde et lite bryllup. Ingen visste noe før på julaften og 1 dag. Da fikk de innbydelse til bryllupet som skulle være 21 januar. Vi hadde bare foreldre og søsken m følge, så vi var 9 stk.De fikk ikke lov til å si noe til noen, ville ikke ha noe styr nemli. Vi fikk noen vi stolte på på jobbene våre til å skrive under papirene for oss for å få booket datoen på tinghuset. Dagen vår var som følger:

-frisør som ordnet hår og sminke

-hjem til foreldrene mine og få på brudekjolen, mannen min ordnet med snuppa vår som skulle være brudepike

-fotografen kl 13, og som hun over her:hadde ringene på da

-15 på tinghuset til vielse

-hjem til sviger`s og tok noen snitter

-levere vesle frøkna til naboen vår som skulle passe henne mens vi var i Oslo for å spise( naboen vår var dagmammaen hennes også, så de kjente hverandre godt)

-Taxi til Oslo kl 18 for å spise og kose oss. Var på Klosteret restaurant, der var det kjempe koselig og stemningsfullt. De har et eget lite rom som det var plass til oss på.Hadde snakket med dem og booket på forhånd.

Vi hadde en koselig dag og det var mange som var kjempe overrasket dagen etter må jeg si.....He he.

Skrevet

Glemte å si de, tror maten kom på ca 6000 hvis jeg ikke husker feil. Det var 3 retter og vin/ øl, Kaffe og cognac. Kjolen kom på 10.000. Den var ikke mulig å leie bare kjøpe. Så kom ringer og kjolen til snuppa i tillegg.

Skrevet

Vårt bryllup fra i sommer kosta i underkant av 30.000,-

Mannen min var ikkje intr. i stort bryllup og iallefall ikkje i å bruke 50.000 eller meir på en fest.

Vi hadde ca 30 til middag. Hadde catering som leverte koldtbord. Desserten stod på kakebordet så den var gratis. (levert av venner)

Kjøpte nydelig brudekjole brukt til 5000,- Den planlegger eg å selge igjen.

Vi kjente fotografen og fekk det veldig billig. Betalte også ei venninde av ei venninde for hår og makeup så det vart 800,-

Brudgommen hadde dress fra før.

Kjøpte 6 bunter med blomster på blomsterbutikk, (ta 3 betal for 2 ) Betalte 150,- i arbeidspenger for at de skulle lage en bukett av eine bunten. De festa bare silkebånd og perler i buketten, og den vart så perfekt som eg bare kunne drømme om. Av de 2 andre buntene av samme blomster hadde eg knapphullsblomster og pynt til kirka. I tillegg kjøpte eg tre buketter med Calla som eg brukte til borddekorasjon. Mitt totale blomsterbudsjett kom på under 500,-

Vi leigde flott lokale til 2000,-

Dj istedetfor levende musikk. 1500,-

Forloveren til mannen min var toastmaster.

Øl, og vin vart en ganske stor kostnad, men resten av drikka hadde vi spart opp etter en del utenlandsturer.

Mannen min hadde som sagt heller ikkje lyst på et stort bryllup, men han innsåg at familie ville ha forventa ei feiring uansett. Så vi inviterte kun de vi ville invitere. dvs. de vi har mnd. kontakt med av tanter og onkler, og barndomsvennene våre. Resten av vennegjengen kom til kaker og fest.

Dette var den beste dagen i mitt liv. Vennene til mannen min omtaler bryllupet vårt som årets fest. Det vart en gedigen suksess. Til og med mannen min syntes det var en gøy dag, og da er ingen av oss spesielt glad i mykje oppmerksomhet. Men siden vi gjorde det så intimt og uhøytidlig så vart det en drømmedag.

Bare skriv og spør dersom eg kan svare deg på noke meir.

Lykke til!

Skrevet

Så koselig - drømmer meg bort her nå!

Forlovet oss på lille julaften i år. Har egentlig alltid sett for meg et kjempe stort bryllup, men nå når jeg tenker på det, så har jeg ikke noe behov for det. Vi har begge store familier, og om alle tanter, onkler og søskenbarn med partere skulle ha blitt invitert, hadde vi raskt blitt 100stk. Nå kunne jeg ha tenkt meg å invitert den nærmeste familien og vennene til middag, og resten av gjengen som vi har kontakt med (mange jeg ikke har sett på 10år liksom) til kaffe og kaker + fest.

Men blir uansett ikke med det første. Til sommeren skal vi flytte, så der har vi nok utgifter tenker jeg. Men desto mindre og billigere det blir, desto raskere kan vi gifte oss:)

Skrevet

Vi blir ca 25 stk.

Skal ha bryllupet hjemme, med vielse i hagen. Håper på fint vær da =)

Hadde først tenk å ha en enkel kjole, men fant drømmekjolen som er en skikkelig brudekjole. Vet ikke med mat enda, får se hva vi blir enige om. Ingen toastmaster her iallefall. Skal fikse håret selv, evt få hjelp av forloveren. Samme med sminken.

Blir ikke så dyrt, kjolen koster rett under 1000 lappen (bestiller fra ebay.com). Skal lage invitasjoner og all pynt selv, kjøper inn litt og litt.

Kaker skal jeg få mamma, svigermor og mor til å bake.

Mat og drikke skal vi kjøpe litt og litt frem til bryllupet. Tror nok vi ber folk ta med noe drikke selv, vi holder drikke til maten.

Man trenger ikke gjøre det dyrere enn nødvendig.

Skrevet

vor mange blir d med dere? Med oss og våre to små og barnevakten så blir vi 26 stk. Barna skal hjem etter middagen.

Hvordan vil/skal dere gjøre d,vil/skal dere gifte dere på rådhus/kirke? Vi skal gifte oss i kirken.

Vil/skal du ha brudekjole eller vanlig kjole? Jeg skal ha brudekjole ja :)

skal dere ha middag eller koldtbord? Siden vi har leid partytelt i hagen på hotellet, så blir det barbeque. Kokker som griller for oss.

Blir d hjemme eller leie lokale? Vi leier et partytelt ute i hagen til Radisson sas hotellet her.

Toastmaster?Ja, en kompis som skal ha den jobben. Jeg trenger litt hjelp til gjestene når vi er hos fotograf. Trenger kansje ikke ha d når man skal ha så lite bryllup?!

Skal du til frisør? Ja.

skal du sminke deg selv eller med frisøren? Frisøren sminker, frisøren skal egentlig gjøre all pynten.

Skrevet

Jeg gjør forresten også regning med at vi skal klare oss for 50 000, min mamma skal betale kjolen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...