Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 hei. Har vært på legevakt i natt pga kjempesterke smerter bak i ryggen. der fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon.Og mente det var pga dettte de smertene kom. Ble veldig overraket for har hattt mange urinveisinfeksjoner og har aldri hatt smerter oppe i ryggen...leste på nettet hjemme og det stemte mer med nyrebekkenbetennelse med de smertene jeg har... Noen som har hatt lignende? Vet mer om nyrebekkenbetennelse?Er nå i uke 34.
mamma til 2 små:=) Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har selv hatt hundre urinveisinfeksjoner og en nyrebekkbetennelse... Når jeg hadde nyreb...så hadde jeg smerter i ryggen og sidene så ja jeg tror du har grunn til å få bedre undersøkelse... Off lykke til kjære deg!!!
2 tette - med flette Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Ja, du kan jo få vondt i hele siden og veldig bak mot ryggen når du har nyrebekkenbetennelse, men du har vel fått antibiotika ? Det er også veldig mange leger som sier urinveisinfeksjon når man har nyrebekkenbetennelse, fordi dette er jo egentlig det samme bare at det har gått litt lenger.. Har hatt det mange ganger selv, også når jeg var gravid, men man får bare selexid uansett..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Hei, ville bare si at jeg føler med deg hvis du har vondt/smerter i ryggen. Eller i flanken som legene så fint kaller det. Jeg er i en liknende situasjon, men det har nok gått litt lenger for min del. Sitter her nå med kateter i høyre nyre, med slange og pose på slep... Fikk satt den inn for 2,5 uke siden. Jeg har også hatt urinveisinfeksjon mange ganger før, mye plaget helt siden jeg var liten, men disse plagene kommer uten forvarsel, altså ingen symptomer på uvi, svie ved vannlating osv, men bare plutselige intense smerter i siden. Jeg fikk også dette i mitt forrige svangerskap for 3 år siden, men da etter et døgn på sykehus og utallige smertestillende gav det seg. De kunne da se på ultralyd at nyrebekkenet var utvidet, men fant ingen nyresten som de kanskje mistenkte. Så ca en måned før jeg fikk satt inn dette kateteret, kom slike plutselige smerter på venstre side. Jeg var da på legevakten og fikk antibiotika, smertene gav seg etter en kort stund. Så denne gangen kom smertene på høyre side. Og smertene er så intense og kommer i bølger, og man klarer hverken stå, gå eller sitte. Jeg lå bare sammenkrøket på gulvet til smertene gav seg. I perioder så intenst at jeg kastet opp. Dro på legevakten, fikk en sprøyte i skinka og en paralgin forte. Fikk beskjed om at hvis det ikke gav seg etter 2 timer så skulle jeg dra rett på sykehuset, fikk med meg et innleggelsesbrev. Fant ut at jeg igrunn bare ble verre og dro rett på akuttmottaket og ble lagt inn. Ble til dagen etter. Fikk sprøyter med smertestillende hver time og kastet opp om hverandre. Lite søvn med andre ord. Følte meg bedre neste dag, fikk reise hjem. På kvelden igjen kom samme intense smerte og dro rett på føden. Ble lagt inn og neste dag satte de kateter på meg. Var på sykehuset i 4 dager. Hadde utvidet nyrebekken på begge sider, men værst på høyre side. Dette kan bl.a komme av det er dårlig plass og det blir press på nyra/urinlederne. Veldig glad for at disse smertene har gitt seg, men må si jeg er sliten nå. Har vært sykemeldt siden uke 10 pga rygg og bekkenplager, har til tider gått på krykker og nå dette.. Litt frustrerende å få til å skjule denne dumme posen med en halv meter slange på slep... Akkuratt som om jeg ikke hadde lite nok klær å velge i fra før av nå på slutten som ingenting passer lenger... Syte syte..... Har nå 5 uker igjen til termin, og skal ha kateteret frem til jeg skal føde. Men går til kontroll hver uke på føden og de nevnte da jeg fikk satt kateteret at det var mulig at de vurderte å sette meg igang før tiden, men at jeg ihvertfall burde gå til uke 36. Er nå 34+5. Skal på kontroll igjen 11.januar, så får høre hva de har å si. Dette var et langt innlegg, men jeg får virkelig håpe for din del at dette ikke er noe du får. Dette unner jeg virkelig ikke min verte fiende engang.... Så her i gården nøyer vi oss med to barn, det blir ingen flere graviditeter for min del... Lykke til uansett hva det måtte være, får jo håpe for din del at det bare var en uvi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå