Siivi Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Eg lurte på ka det har å si om du er moden eller ikke... Eg har prøvd å kjenne om eg e moden eller isje,og kjenne isje noen ting der oppe,livmortappen min e sporløst forsvunne...Betyr det at eg e moden?Ka har dette å si me hendhold til å føde...og om eg kansje kommer til å føde før termin? Noen som vet Er forresten 36 uker på vei. Takk for svar
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Tror ikke du kjenner dette så godt selv... Livmortappen flytter seg vel ganske langt opp og bak når man er gravid, så det kan være vanskelig å kjenne den uansett. Når du holder på å modnes, mykes livmortappen opp slik at den kan utvide seg (til 10 cm...). Den trekker seg også oppover og blir flatet ut først. Helt fram til slutten av svangerskapet kjennes den ut som nesetippen din, som er ganske hard. Når den modnes blir den mer som øreflippen, dvs rimelig myk og tøyelig. Det er dette som kalles modning, og det kan ta ganske lang tid. Og noen går med moden livmorhals ganske lenge...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Kan dere ikke slutte å grave oppi musa deres? Dere kan få bettenelser og det er ikke bra for babyen.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Og hva har du, anonym, med det å gjøre???? Slutt å vær sur, du.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Hmm... Dette med modning skal vi IKKE sjekke selv. jeg var hos jordmor idag , å spurte faktisk om det skulle taes noen underlivsundersøkelse av meg , ol. jeg er 39+4 uker. da fortalte jordmor at de ikke ville utføre noen form for undersøkelse av underlivet mitt , siden man skal minst mulig "oppi" med hendene , pga bakterier ol. Sex og penis er det annerledes med iflg jordmoren min, Så det blir vanligvis ikke utført noen undersøkelse med mindre det er noe spesielt man er ute etter , f.eks stripping , osv. Om man har delte formeninger om dette , vet ikke jeg. Men man skal iallefall ikke undersøke seg selv.
Siivi Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg passer nå på å vaske henda mine veeeldi godt før eg går inni der...Og hvis eg vil ta inni dr,så gjør eg d... Eg kjenne ingenting der inni,eg pleie å kjenna livmortappen min,og d gjør eg isje lenger...så eg vett jo kor an ska ver Men takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå