Gå til innhold

Hva synes dere er ideelt i forhold til hvor mye i barnehage? (14 mnd)


Solmamma

Anbefalte innlegg

Hei og godt nyttår!

 

Min lille er 7 mnd og skal begynne i barnehage når hun er ca 14 mnd (august- 08). Jeg må allerede nå bestemme meg for hvor mye hun skal være i barnehagen. Hvor mange dager i barnehagen og skal jeg jobbe redusert?

 

Spørsmålet er:

 

- La oss si at jeg ikke trenger å tenke på penger og kan jobbe så lite jeg vil/evnt ingen ting. Hva tror dere er ideelt for så små barn? Burde de komme seg litt i barnehage og hvor mye da? (hvis de uansett skal i barnehage, kan det bli for lite, slik at de ikke rekker å bli ordentlig kjent?)

 

-La oss si at jeg må tenke på økonomien og må jobbe meste mulig. Hva synes dere er maksgrensa for hvor lenge en baby på 14 mnd burde være i barnehagen, med tanke på at hun "må"? (da tenker jeg både på antaller timer pr dag og antall dager pr uke)

 

Hvis det blir en løsning med ikke full uke i barnehagen, hva tror dere er best?: Litt kortere dager, men da flere dager i bh eller lengre dager og hele dag(er) hjemme?

 

Håper det er noen som vil svare...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror jeg hadde gått for hele uken, men kortere dager..blir sånn for meg hvertfall..skal studere så henter lillesnupp tidlig de dagene jeg er ferdig tidlig..og det vil også bli annledning til noen fridager innimellom..både for henne og meg..tror det blir en fin ordning;) 10-14 er kanskje det korteste jeg ville hatt barnet der og 8-16 det lengste..sånn til daglig..men det vil jo alltids bli noen lange og noen korte dager..

 

hehe mye rot her..hjalp vel ikke så mye..men,men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Junior her skal og begynne i barnehage i august-08,men han skal bare være 3 dager i uka. Vi synes det er nok,for han er jo ikke "store karen". Vi tenkte på å ha han i 2 dager,men det var flere som sa det var bedre han fikk være i 3 dager(har jo med det å føle tilhørighet,og å kjenne igjen barnehagetanter og andre unger). Tror nok ikke han blir å være fulle dager heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi lander på tre dager og ca 6 timer. Ihvertfall det som jeg tenker er idellt nå. Dvs en dag hjemme hver og dele på og hente og bringe. Så tenker jeg at hvis det går seg til og hun trives godt, så kan hun ha 4 dager etter jul. Da kan vi ha annenhver uke en dag hjemme..

 

Håper vi har råd til dette, det er jo litt viktig å få betalt alle regninger og....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...