Gå til innhold

Noen som kan si litt om ladycomp e.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som bruker ladycomp eller noen av de som ligner som kunne sagt litt om de? Hva finner man ut av de, og hvordan brukes de? Er du fornøyd med den og hvor lenge har du brukt den? Lurer veldig på om det er verdt pengene? Fins det en variant som er billigere enn ladycomp??

Håper noen kan svare! Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vet det er mange som er fornøyd med ladycomp og babycomp her inne, og mange som temper for å forstå seg på syklusene sine. Det er engang slik at det som passer for noen, ikke trenger å passe for alle.

LadyComp og BabyComp er i prinsipp samme produkt, bare at BabyComp har flere funksjoner og er mer ment for de som skal planlegge å få barn. LadyComp kan brukes både til prevensjon og baby planlegging. Du stiller inn din BMI første gang du bruker ladycompen, og stiller inn når du skal stå opp morgenen etter. Ladycompen ringer som en vekkeklokke, og du skal måle temperaturen i munnen før du går ut av senga (kroppstemperaturen øker så snart du kommer i bevegelse). Ladycompen piper når du er ferdig å måle temperatur, og du får opp tempen din og symboler for om du har el. Når du har mensen må du trykke det inn også.

For meg passet det slett ikke. Jeg jobber skift, og må opp veeldig tidlig til morgen-skiftene, og sover gjerne veldig lenge når jeg har kvelds-skift. Jeg kjøpte meg babycomp og man har 3 timer man kan variere på temperatur tidspunktet. Hvis du tempet kl 0600 en dag kan du tempe tidligst kl 0300 dagen derpå, men dagen deretter igjen var det senest kl 0600 igjen...

Jeg har ganske uregelmessig syklus (har fått vite i ettertid at jeg ikke har el hver pp, og det er årsaken), og derfor så fikk jeg rødt lys hele syklusen (rødt lys når det ikke er trygt å ha ubeskyttet sex dersom man bruker den som prevensjon). Var jo heldig å få grønt lys mens jeg hadde mensen, men så snart jeg trykket inn at mensen var over, ble det rødt igjen, hehe. I tillegg til dette så hoppet temperaturene opp og ned som en jojo på meg, så det var for min del bortkastede penger å kjøpe en babycomp. Jeg brukte den i over 1,5 år før jeg innså at jeg ikke ble noe klokere på meg selv av å bruke den. Da ga jeg opp.

Håper du får noen positive svar også, for det varierer nok veldig fra person til person. Er mye å sette seg inn i syns jeg... Ellers kan du lese om LadyComp på http://www.buenaventura.no

Ps, den så liten og snerten ut på bildene, men var mye større i virkeligheten, hehe.

Håper du finner ut om dette produktet er noe for deg, og du kan også sjekke på finn.no er mange som selger sine brukte billigere der. Ca halv pris tror jeg... Lykke til!

Skrevet

Hei:)

Jeg har pearly, som er en enklere versjon av ladycomp og babycomp. Man temper på samme tid hver morgen, så lyser det en pil for å vise om man er fruktbar eller ikke.

På meg lyser den også rødt nesten hele tiden. Det er fordi jeg har ti dagers lutealfase, mens pearlyen tydeligvis bare godtar mer enn 12. Så den viser alltid at jeg har EL to dager før jeg har det. Så derfor så skriver jeg inn tempene mine på fertilityfriend.com i steden, den setter EL riktig.

Så jeg ville anbefalt deg å kjøpe et termometer med to desimaler, du kan kjøpe det her: http://babyornot.no/index.php/cPath/30?osCsid=7ecc1698b8a515a457f732372e3e9ee4. Så kan du skrive inn tempene dine på fertilityfriend. Det sparer du mye penger på, og jeg synes det funker bedre:)

Skrevet

hmmmm, adressen datt visst ut. Gå på babyornot.no og trykk på termometer øverst på siden;)

Skrevet

Tusen takk for svarene! Da ble jeg litt klokere!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...