Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere må gå og melde dere som blodgivere, hvis dere ikke allerede er det. Det er mangel på deres blodtype og operasjoner må utsettes...kanskje dere kan bidra til å¨redde liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har den typa men er gravid nå så der får vente en stund, har karantene etterpå også

Skrevet

ja jeg vet. Sitter og hører på radioen og får kjempedårlig samvittighet. Er rehsus minus også så behovet er stort for akkurat min type.

Skrevet

Uff ja, får dårlig samvittighet egentlig, har 0 neg så det er behov for mitt blod også, men jeg har for lite blod så får ikke lov å gi :(

Skrevet

Har just vært på tur og får derfor ikke gi blod nå....

Skrevet

Jeg har samme som LOTP, men jeg får ikke lov å gi blod....

Skrevet

Jeg er også 0 negativ og superønsket. Har ikke gitt på over 2 år. p.g.a fødsel, amming og nå prøving på nr. 2!

Skrevet

Jeg er også 0 og rhesus negativ. Men her jeg bor får jeg ikke lov å gi fordi jeg tok hull i nesa (med pistol, ikke piercing) for 12 år siden. Så da er det ikke så lett.

Skrevet

meg & lille vampyr er det ikek karatene i bare ett år da??

jeg har oxo 0, menjeg har så lavt blodlager selv. at jeg burde fått litt.. hehe.. og 0 går jo til alle blodtyper, om det er akutt og man ikke vet blodtypen med en gang s¨får di som regel 0

Skrevet

Får jeg som er full i allergi lov til å gi blod da? Jeg er allergisk mot dyr og støv. Dessuten så har jeg astma. Jeg har også blodtype 0 rhesus -, så skulle gjerne meldt meg jeg.

Skrevet

Har blodtype 0+ og skal til blodbanken 8.januar for testing osv. Så om 3mnd kan eg gje blod hvis alt går bra. Ingenting som tilsier at det ikkje skal gå da. Har tenkt på det lenge men så har det vert ungar og 12mnd karantene osv. Men nå har eg fått meldt meg og fått time. Har så høgt ferentin innhold i blodet at det er bare bra for meg.

Skrevet

Ja, jeg gir selv om jeg er allergisk mot en masse greier. har ikke astma hele tiden da, kun hvis jeg reagerer allergisk.

Skrevet

I Bergen får jeg lov å gi, men ikke Tønsberg som jeg bor i nå. Spurte forrige gangmin blodgivende mann med type 0 ga. De vil ikke ha mitt sjeldne blod.

Skrevet

er det noen som vet hvor lenge man har karante for å gi blod etter fødsel??

Skrevet

Jeg har ikke lov.

Jeg har piercing i en og annen slimhinne

Skrevet

Da skal jeg få kommet meg ned å se om jeg også kan få lov til å gi.

Skrevet

12mnd etter fødsel før ein kan gje blod

Skrevet

takk skal du ha -mammsen-fikk tulle 060606 :))

Skrevet

Æsj... får heller ikke lov. Piercing i tunge ( den kan jeg jo ta ut), men har psoriasis også, og får derfor ikke lov å gi.

Skrevet

Får man ikke gi når man har psoriasis?

Det har jeg og, men visste ikke at det ikke gikk da

Skrevet

Det var beskjeden jeg fikk da jeg skulle melde meg som blodgiver for noen år siden.

Tok det opp med fastlegen min- ble jo litt frustrert når de maser og maser om å gi blod, og når man først vil gjøre det så får man nei pga noe så dumt som psoriasis. Legen bare ristet på hodet- skjønte ikke det helt han heller, det er jo ikke en smittsom sykdom!

Men så strenge er de faktisk!

Skrevet

Jeg har 0+ og vil veldig gjerne bli blodgiver.. Men veier for lite.. :(

Skrevet

Får man ikke lov noengang om man har pierca nesen med pistol, selvom det er ørten år siden? Why?

Jeg snakka med legekontoret, om blodgivning. Og dem mente at siden jeg har tatt tatovering i utlandet så har jeg 1 års karantene.

Nå er jeg preggis da...

Skrevet

DEt rare er jo at i Bergen leste jeg reglene før jeg flytta og DER fikk jeg lov.

Men i Tønsberg er dte andre regler og da får jeg ikke lov før jeg ikke har noen dobb i nesa mer. Skikkelig rart.

Skrevet

jeg har meldt meg som både blodgiver og benmargsdonor for et halvt år siden.. de skulle kontakte meg, og jeg fikk endelig et brev til jul der det stod at pga lite bemanning kunne de ikke ta meg inn til intervju før om noen månder.....

... de gjør ikke akkurat så mye for å få blodgivere da må jeg si!

Og synes det er enda verre at de ikke prioriterer meg siden jeg vil værer benmargsdonor også (må være blodgiver først) siden kanskje akkurat den som kanskje trenger min benmarg ligger og venter akkurat nå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...