Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har falt for Simo vognene.Pga av at di har den største bagen på markede,det er jo kjempe greit når vinteren kommer å skal ha voksi poser nedi.Syntes emmaljunga sine vogner var knall di også,men jeg syntes bagene var så smale,å korte i forhold til simo!

Vet det er delte meninger om den saken,men jeg tenker jo bare at barnet vokser å da er det vell i grunn greit med en stor bag!!!

Hvordan tenker dere når det kommer til å velge vogn??

Hva legger dere vekt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som du. Har erfaring med Emmaljunga, og har denne gang sett på Simo, valget står mellom de 2 merkene.

Det eneste hvis du vektlegger lav vekt på vognene så er begge typer "tunge" vogner. Jeg kjøpte Emmaljunga vogn i 2001 , så det er nok mye som har endret seg siden da,men den gang var ikke bagen særlig liten ,heller stor når jeg sammenlignet med andre.

Nå får vi begge på våren/sommeren og etterhvert som de vokser går en jo over på sportsdelen, med tanke på å ha plass te posen. Og sportsdelene er gode og romslige:-) Lykke til med å finne den rette vogna, det er så kjekt!

Skrevet

Har vært å lest litt om di forskjellige vognene.

Emmaljunga har 79 cm lang bag del mens simo har 86 ca bag del.Er det ikke en fordel at baggen er lang siden barnet skal ligge en stund i vognen?

Søsteren min har 07 modellen av simo,har prøvekjørt den med tante barnet mitt i,å synes den er lett å fin å trille!!Vært å sett på emmaljunga også,di er jo knall fine di også,men synes liksom prisen er så stiv på di vognene.Får jo nesten mer vogn for pengene hvis jeg velger simo!(Nå tenker jeg på baggen spesielt da!)

Skrevet

vet ikke hvordan simo vognene er, har selv emmaljunga edge duo vognen, å er kjempe fornøyd;) den er faktisk stor å god, tulla vår er lang og har kjempe plass enda hun er 3 mnd. men når hun blir for stor for baggen så er hun i den alderen at hun ikke vil ligge hele tiden, da klikker vi sittedelen på, men god pose oppi, men er jo opp til hver enkel, vi kjøpte i danmark bet da 5500kr o stede for 7800kr her hjemme;)

Skrevet

Det var ikke en gærn pris da!!Synes 7800 er mye altså..Kan hende jeg er kjip,men man trenger så mye annet at jeg prøver å fordele penge litt...Men vogn er dyrt,sånn er det bare!Tror jeg blir å kjøpe simo,synes den virket kjempe kjekk.Har jeg på hånda her vi bor til 5500,skulle holde den av til jeg hadde bestemt meg!!

Skrevet

Kjøpte Simo i 03. Var kjempefornøyd. God, stabil, god plass. hadde god plass til voksipose. Eneste ulempe er at den er tung å ta ut og inn av bil, men det er jo bare å ta ut bagen. Var en kjempefordel at bagen var lang. Ser mange ligger i sportsvogn på vinteren. Ser mye kaldere ut...

Skrevet

Er det jeg tenker på anonym!Den skal være romslig slik at man kan ha i en voksipose..Vet om ei som kjøpte emmaljunga sommern 07,nå er det vinter å hun bruker dyne å pledd å masse greier,det blir liksom for trangt med voksipose...

Skrevet

Så vidt jeg kan se på produktsidene til simo og emmaljunga så er simo sin største bag 86cm lang fra ytterside til ytterside.

Emmaljunga sin er 79cm innvendig. Så det er nok ikke mye skilnad på de, men kan jo ta med målebånd til butikk og sjekke.

Skrevet

Jeg tenker som flere har påpekt her at når vinteren kommer for oss jenter så er babyen på vei inn i poser, stor og god og trenger allikevel sportsdelen. Så de 7cm på bagen har lite å si. Ta en linjal og se... er jo ikke store forskjellen det er snakk om. Men så fallt jo jeg pladask for Emmaljunga sin. Er ikke den også bittelitt lettere? Eller er jeg på viddene nå?

SAmme hva, venninda mi har ei lita tulle som i en alder av 4mnd forlangte å sitte litt opp, og hva er vel da bedre enn sportdelen? særlig for oss som alt er på posen samme hva da.

Og skal ha Duovogn for å få mest mulig bredde til voksiposen min;) Trenger ikke kombi siden vi bor i hus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...