Babyfacepsycho Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har litt lyst til og fullføre videregående. Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Det jeg har lest tidligere leste jeg i sverige. Så jeg har jo ikke lest norsk, så det må jeg jo hvertfall lese opp. Og så mangler jeg en god del annet også. Hvor skal jeg vende meg for og få lest opp videregående? Og hva kan jeg eventuellt få i studielån/stødnader mens jeg leser? Håper noen kan hjelpe meg. =)
Lykke*Li Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Dette lurer jeg på også....Ikke akkurat fullføre utdannelsen jeg begynte på, men starte med noe annet!
Espoir Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har ikke det, men jeg vet at det fint går an fordi pappa underviser på videregående og har hatt flere elever med baby. Jeg tror du kan få vanlig studielån og stipend, men er ikke sikker. Kanskje du kan høre med lånekassen. Lykke til!
Makka Pakka Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg hadde to stk i klassen min som tok vg. skole i voksen alder. De hadde barn og det gikk veldig fint for begge de så vidt jeg skjønner. Ta kontakt med nærmeste vg.skole og hør hva som skal til.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 hei jeg tok hjelpepleien nå mens jeg gikk i permisjon, gikk helt greit det. Ble ikke færdig ettersom jeg mangler litt praksis enda, men jeg jobber nå slik at jeg håper å ta eksamen til vår el høst. Ta kontakt med et opplæringskontor slik at de får se hva du har og hva du mangler, og dermed se hva som må til for at du kan gjøre færdig videregående utdanning, kan hende du får det gratis også ettersom du ikke har noe annet enn grunnskolen. Du kan søke lånekassen om stipend og lån, og så får du tillegg for barn.
Salat Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jeg tok forkurs etter at jeg ble mor, det er nesten det samme bare at det varer et år. Da tar man norsk, historie, engelsk, matte og fysikk. Det kvalifiserer til noen studier men ikke alle, da man ta en egen eksamen i norsk. Jeg fikk forkurs på høgskolen. Fikk vanlig lån og stipend som student. På kommunens hjemmesider kan du sikkert søke opp voksenopplæring, og søke der. Så slipper du vanlig vgs.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 du kan jo også ta kontakt med arbeidskontoret for å registrere deg som arbeidsøkende og si i fra at du har lyst til å ta mer utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå