Gå til innhold

Toalettsaker til baby - hva trenger vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er noen merker bedre enn andre?

- Trenger vel en olje? Preferanser?

- krem til sår rumpe? hvilken??

- neglesaks

- termometer

Er det jeg har notert meg so far...

Så at noen nevnte en slags våtservietttype fra apoteket, men jeg glemte å notere meg for hvilken type det var.

Noe med å bare bløte den i vann, så var det litt olje på den fra før.

Noen som har brukt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe Babyline-produktene! :) Disse får en kjøpt på apoteket! :)

Andre ting å føye på lista som jeg har fått beskjed om er

* klorheksidin og q-tips for rens av navle! :)

* for sår rumpe så anbefaler jeg salven Inotylin! :)

Ang våtserviettypen, så er det flere som har anbefalt sånn tørre kluter som kjøpes! :) Disse får en kjøpt overalt! :) Bare å bløte opp og ha på litt olje! :)

Skrevet

Jeg handlet mitt igår, så kan jo nevne hva det var !

zinksalve og olje fra babyline - har kommet som best i test og er uten skumle stoffer

mesoft kompresser (våtserviettypen du nevnte!) - litt vann og olje bør gjøre susen

termometer

paracett rumperaketter for 0-4 mnd

talkum uten parfyme

purelan salve for såre brystvorter

ammeskjold (bedre å være føre var i mine øyne)

Neglesaks hadde de ikke, så skal kjøpe det en annen dag. Tenkte også å kjøpe en liten børste for å forebygge skurv eller hva de kaller det i hodet samt en sånn nesesuger. Mye av dette finnes på babybutikker også.

Skal også ha en pakke med Nan, flaske og et par smokker i tilfelle ammingen ikke går så bra.

Det er sikkert mange som vil si at det kan man heller kjøpe senere, men jeg personlig sliter litt med ammetanken og derfor vil jeg være forberedt.

På rema så jeg også at det finnes libero tørre vaskeservietter; man fukter de selv. Disse skal visst også være helt kurante. De hadde også engangs stelleunderlag der som sikkert kan være fint å ha i veska.

Skrevet

tusen takk for svar - veldig nyttig:-)

Skrevet

Hei du!

Vi kjøpte en startmappe på apoteket til lillegutt (i 2005) som inneholdt diverse nødvendig utstyr slik som neglesaks, termometer og mye annet jeg ikke husker for øyeblikket. Har ikke opplevd noen merker som har gitt negativ virkning, men blant sinksalvene er den beste Silulen! Blir anbefalt av mange helsesøstre.

Når det gjelder våtservietter er Natusan sine ganske sterke for de aller minste, men har veldig god erfaring med det billigmerket man får kjøpt i coop-butikkene! X-tra tror jeg. Hvit pakke med blå skrift, koster bare 13 kr så vidt jeg husker.

Det aller beste er jo å bruke vaskeklut/gazklut med rent vann og evt. olje. Billigst blir det også!

Skrevet

Ja, tenkte kjøpe noen myke vaskekluter til mini og bruke det, men på tur og sånn er vet kanskje ok med servietter?

Uff - helt grønn her jeg...

Kom forresten over denne

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/2316

når jeg søkte på inotyol - sikkert mange tips der som flere kan finne nyttige:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...