Gå til innhold

forlova, men han vil ikkje gifte seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vart forlova med sambo julaften 2006. Har ikkje snakka så mykje om når vi skal gifte oss osv, men no i jula nevnte jeg det, og da sier han at han ikkje vil gifte seg..Han vil bare vere forlovet. Sjønner ikke helt jeg. Trodde man forlova seg fordi man ville gifte seg. Har drømt om bryllupet mitt siden jeg var lita jente. Flere som har opplevd dette, og likevell gifta seg til slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg har opplevd litt av det samme... Han fridde til meg og jeg spurte han når vi skulle sette dato, og fikk til svar at det hadde han ikke tenkt på og at han ikke synes det var så viktig... Hallo?? Hvorfor forlove seg da? Men jeg tok heldigvis tak i det der og da og sa at dersom han ikke ville sette noen dato ville jeg heller ikke være forlovet - da fikk pipa straks en annen lyd og han fikk velge en dato slik at vi fikk bryllup innen et år. Etter å ha snakket litt mer om det fant jeg ut at han så på det å være forlovet, i det hele tatt det å være samboer som det samme som å være gift og at han ikke helt så poenget med å bruke masse penger på å gifte seg når det egentlig ikke ville bli noen forskjell - syntes det var litt fjolleri... Og nå hadde jeg jo uansett ringen på fingeren... Etter enda litt videre prat og etter at jeg hadde undersøkt litt nærmere med regler og sånt tror jeg han så viktigheten av å være gift både av økonomiske og arvemessige årsaker, samt av hensyn til kommende barn o.l. Dette forsto han og nå er det som regel han som sier "de var jo ikke gift eng gang" når han hører om folk som går fra hverandre o.l. Tror han har fått et nytt syn på ekteskapet og gleder seg til å bli gift - og det er bra, for meg :-) Mitt råd til deg er altså å stå på krava, og finn praktisk informasjon som kan virke positvt - menn er ofte praktiske av seg. Lykke til!

Skrevet

Mannen min har samme greia! Han vil forlove seg men ikke gifte seg..

Skrevet

Vi har det litt motsatt.. Jeg synes alle forlover seg og er forlova for bestandig. Sambo spurte om jeg ville gifte meg med han nå i jula, og det vil jeg jo! Jeg har ring, men når folk spør om jeg er forlova sier jeg nei! Det vil vi ikke være! Tusler ned på tinghuset og får det offisielt i løpet av våren :)

Skrevet

Seriøst? Det blir jo bare teit! For at man skal være forlovet må jo en av partene ha spurt den andre om å gifte seg og den andre takket ja liksom...

Helt ærlig så vet jeg ikke helt hva jeg hadde sagt hvis min kjæreste hadde spurt om jeg ville være forlovet for alltid... Beklager, men etter min mening blir det bare dumt. Da får man heller ta diskusjonen og evt bli enige om å forbli samboere da, man er jo bare forlovet for å gifte seg... teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...