Gå til innhold

Hva gleder du deg mest til med fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å veie opp litt for alle tankene vi har om smerte og redsel for fødsel kan det kanskje være en idé å tenke gjennom hva vi faktisk gleder oss til den dagen fødselen er i gang. Er selv førstegangs og smånervøs, men prøver å tenke positivt og har greid å lage en liten liste over det jeg ser frem til:

- høres kanskje litt rart ut, men gleder meg faktisk til å "teste" kroppen og la den få ta kontroll over det som skal skje. Uansett om det blir med smertestillende eller ikke så kommer jeg satser jeg på at jeg vil føle meg som superwoman, iallfall etterpå :-)

- å få dele den store fødselsopplevelsen med pappaen

- akkurat det øyeblikket vi får se den lille babyen for første gang

Noen flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg mest til den er ferdig=P

Akkurat det øyeblikket babyen blir født er herlig. man kjenner seg så mye lettere med en gang og alle smertene er borte vekk. Det er da man skjønner hvorfor det kalles forløsning, for det er akkurat sånn det kjennes ut.

Også blir det herlig å få se inn i de store klare babyøynene som de kun har den aller første tiden etter fødselen.

Skrevet

Når hodet er ute og babisen bare sklir ut som en varm klump, og du kjenner at alle vondter er søkk borte... og lukten av nyfødt babis som ligger helt inntil kinnet mitt... åååå det blir stas!

Skrevet

Ååå..det må vel være det å presse ut dette vindunderet da... Det er en helt spesiell opplevelse akkurat den delen av fødselen, Helt utrolig...

Det å få dette barnet opp til deg etterpå så du kan lukte og kose så mye du vil...Utforske hele babyen...

Og masse mer...=oD...

Gleder meg stort...Men ennå en liten stund igjen for det...NÅ synes jeg tiden går sakte......

Skrevet

til alt er overstått!!! og til dagen etterpå når eg forhåpentlig har funnet ut at det gjikk fint og gå på do og det meste er der det skal være..hehehehe!!! og til og komme heim til dongeri buksene mine.................

Skrevet

ja det gleder eg meg til også,og få barnet opp til meg og lukte og kooose med det,det fikk ikke eg mulighet til sist pga ein del komplikasjoner:( håper det går bedre denne gangen....kan ikke bli verre ialefall:( hehe....

Skrevet

for min del må det bli at da er det en ende på ting, jeg er endelig ferdig med dette marerittet!! da vet jeg at når vondten er omme, så er kvalmen, presset på blæra, konstant tett nese og de vonde sparkene er borte :)

Og jeg gleder meg til å se junior sammen med pappaen sin :)

Skrevet

Jeg går bare å gleder meg jeg:)

- til den første tanken: oi, er det noe på gang?

- til riene, selv om de er vonde, fro å teste kroppen min og meg selv

- til vi må dra til sykehuset

- til jeg kan begynne å presse

- til vi får se lille snuppelure for første gang

- til å se mannen min med henne i armene

- til å være oss tre etterpå:)

Skrevet

Det jeg gleder meg aller mest til er å se kjæresten min holde sønnen sin i armene for aller første gang... Kan nesten ikke tenke på det engang, sukk:-)

Skrevet

Gleder meg til å ikke være gravid lenger...HEhe

Gleder meg til å se henne og holde henne for første gang

Se hvem hun ligner på..om hun er lik på storesøster

Til å snuse på henne

Til å dele øyeblikket med sambo

Skrevet

Gleder meg mest til å bli ferdig med både fødsel og svangerskap. Husker det som en enorm lettelse!

Gleder meg til å se om også denne babyen har arvet nesa til sin far, og ellers se hvordan hun er og ser ut.

Og ikke minst gleder jeg meg til å ta et glass champagne, rulle meg rundt på magen, og sove en velfortjent time eller to. DET blir deilig det!

Skrevet

Gleder meg til og finne ut hva kroppen min er isatnd til og utføre:=)

Ellers aner jeg ikke hva jeg går til så jeg gidder ikke bruke tida på og grue meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...