Gå til innhold

Delt foreldreansvar 50/50...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at et barn umulig kan ha godt av å sjonglere fra det ene stedet til det andre hver uke! Et barn trenger et fast sted å bo for heller å komme på besøk til pappaen eller mammaen sin en helg. Min venninne ga etter for barnefaren da han ville ha 50/50 samvær. Det viste seg at deres barn var annenhver uke hos sine besteforeldre -og bf slapp barnebidrag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik ville eksen min også ha det men jeg sa nei.h*n får komme på besøk anhver helg og anhver ferie til bf

Skrevet

Mine foreldre prøvde denne ordningen da de skilte seg. Jeg gikk siste årene på barneskolen da. Både jeg og mine søsken opplevde dette som forferdelig slitsomt og masete, enda mine foreldre bodde i samme gate... Det føltes som om vi ikke hadde noe fast hjem i det hele tatt.

Nei, slutt med disse tøysete fordelingsordningene som bare tar hensyn til foreldrene. Barn trenger ETT hjem og EN stabil familie.

Skrevet

Er 100% enig med deg trådstarter!

Skrevet

Jeg kan forstå at dette er et problem... Men mener dere at dere som mødre har mer rett på barnet enn det far har? Hva om barnefaren sier at han vil ha barnet fast, så kan DU komme å besøke barnet ditt annenhver helg og i ferier... Hvordan hadde du følt det?? Er skremt av alle syke kjærringer som bare tenker på sine egne behov.. Man må se an situasjonen, og selvfølgelig gå for det som er best for barna, men det er nok av damer som seriøst må tenke litt lengre enn på sine egne behov... Jeg personlig kunne aldri tenke meg å være borte fra gullet mitt 50 % av tiden, men det er sikkert ikke noe bedre for faren å være borte 50 %, så om vi skulle gått fra hverandre, må man se litt lenger enn sin egen nese, og gjøre det beste ut av situasjonen...

Skrevet

Sette barnets behov først, det er akkurat det jeg mener en ikke gjør med 50/50-samvær. Og hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg har skrevet "besøke mammaen eller pappaen sin". Mener ikke nødvendigvis at det må være mor som har barnet i uka, men det har litt med alder på barnet å gjøre også. Hadde en venninne en gang som heller ville leve livet enn å ta vare på gutten sin. Her fikk pappaen heldigvis full omsorg.. Sorry rotete innlegg;)

HI

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt noe om at barnet først og fremst skal bo hos mor. Barnet bør bo hos den som er den beste omsorgspersonen, det kan jo i noen tilfeller være far det. I de fleste tilfellene jeg personlig kjenner til er det imidlertid moren som egner seg best til å ta seg av barna. Men som sagt, hvem som får hovedomsorgen blir jo en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...