Gå til innhold

SKATTEKORT: hva skriver dere på foreldrefradrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knotten her er 8 mnd, og starter i barnehage i august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca. 12.500,-

hvis barnehagen koster 2.500,- i mnd

Skrevet

Så da skriver jeg 12.500 i den kolonna? Men skal BÅDE meg og pappan skrive det beløpet?

Skrevet

Er kun en som får fradrag om dere da ikke deler beløpet mellom dere.. Altså enten 6250 på hver eller 12500 på en:-)

Skrevet

OK! Takk for svar :D

Men hva pleier folk å gjøre da? Dele? Eller skrive på den éne forelderen?

Skrevet

Vi skriver ikke opp noe, og får heller igjen på skatten.

Skrevet

Trodde jeg også.. Lærer stadig noe nytt. Men tror jeg fortsette å få det igjen på skatten jeg.

Skrevet

Du kan rette på selve skattekortet og har du andre fradrag du skriver opp betaler du mindre skatt pr.mnd istedetfor å få penger igjen på skatten.... Blir opp til hver enkelt og se an økonomien, om en har råd til å betale for mye skatt 12 mnd i året og så få tilbake eller om økonominen tilsier at en heller burde betale mindre skatt hver mnd:-)

Og så mener jeg satsene ble oppjustert så om en har to barn kan en skrive fradrag for mer enn 30000,- om jeg husker riktig er det nå 35000.-..

Skrevet

Og så kan man bare skrive opp faktiske kostnader da. ;o)

Skrevet

Skriver ikke noe. Tra det heller når skatten kommer. Syned det er en grei måte å "spare" på.

Skrevet

selvfølgelig:-) Men om en har to barn i bhg, full plass et helt år...blir det vel kostnader nok i det til at en kan skrive maks fradrag:-)

Skrevet

Ja, ok:)

Takk for supre svar.

Da bare leverer jeg den som den er nå da. Fyller ikke inn noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...