PA77 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er i uke 36 og har vært mye plaget med underlivssopp. Har brukt canesten, men den kommer igjen og igjen, og dette tror jeg gjør at det blir utslag på urinprøve ved nesten hver kontroll. Nå er det 4 dager siden jeg tok stikkpille og i dag kjennes det som soppen er tilbake. Er det flere med samme problem? Hvor mye canesten kan man bruke? Hvordan skal jeg klare å passe på at jeg ikke har sopp ved fødselen??
Rebekka og tre vidundere Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ikke spis noe med sukker.! Jeg var veldig plaget fra uke 1 til ca uke 30. Prøv å unngå mat med sukker- gjelder også kunstig søtning sies det. Snakk med lege/jordmor om dette. Soppen kan nemlig smitte barnet under fødsel (de kan få den i munnen -trøske), noe som ikke er farlig, men kjedelig. Håper du blir soppfri snart!
PA77 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Brukte du canesten? Er det noe annet jeg kan bruke? Jeg blir gal av dette snart... Ja det er det jeg er redd for, at det skal smitte babyen, men vet jo ikke sikkert når den har tenkt å komme og om soppen er der da....
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Eg har selv aldri hatt sopp og veit ikke vordan det føles,men det er vell "vondt" eller noe så eg tror ikke eg har det? men jordmora mi sa at eg ikke måtte dusje og vaske meg så mye! sa det etter ho hadde sjekka urinen min eingang eg var på kontroll,for vist man vaska seg mye kunne soppen trives og få bedre trivsel:(??? og ikke bruke string truse(som er/har vert min favoritt:( jaja ikke veit eg...lykke til!!!!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Ja, jeg har brukt masse canesten. En gang brukte jeg et annet merke også (husker ikke hva det het) Var ikke noe forskjell. Det er faktisk og viktig å ikke vaske seg for mye. Maks en gang pr dag. Bare bomullstruser og inger g-streng.
Maigullet Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skjønner godt hvordan du har det! Var veldig plaget med sopp selv forrige svangerskap, men denne gangen har jeg sluppet helt unna heldigvis Kutt ut sukker! Bruk kun bomullstruser. Når du er bra etter endt kur kan du bruke vivag stikkpiller som du får kjøpt på apoteket. Disse er med på å holde miljøet i skjeden surt. I tillegg er det viktig at partneren din også smører seg med canesten, ellers smitter han deg tilbake... Bruk minst mulig såpe! -Såpe ødelegger det sure miljøet og gjør at du lett får sopp igjen. Rent vann er det beste! Når det gjelder canesten har jeg hørt at det anbefales å heller bruke den kuren med stikkpiller over flere dager enn kun en dose. - Og fortsett å smør med kremen noen dager etter at du har blitt bra! God bedring!!
bollamor*med 3 barn* Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Var mye plaget i forrige svangerskap. Fikk et tips da og vaske meg med naturell yogurt...... var veldig skeptisk, men alt var verdt et forsøk. Det funket veldig bra, ble kvitt det med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå