Propellmamma til 2 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hvordan skal dere feire barnedåp? Vi skal ha festen hjemme etter kirken og aner ikke hva vi skal servere... forrige gang hadde vi en gryte fordi det er lettvint, men gud så lei jeg er av det. Andre ideer som er lettvint og godt?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Koldtbord.. enten bestille eller lage selv.. Du kan jo f.eks spør om gjestene kan lage en ting hver også hvis du ikke orker å lage alt selv..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Vi hadde hjemmelaget koldtbord, jeg laget noe, og besteforeldre og tanter tok med seg litt hver. Så det ble ikke så "ille" dyrt heller, og veldig koselig. Trenger ikke så mange forskjellige slag, men litt fisk, litt kjøtt, noen salater og godt brød. Og noen kaker etterpå. Lykke til!
Snupi27 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 du kan f.eks bestille snitter.. det fikk vi i min søsters dåp til gutten sin.. det var kjempe godt.. kan selvfølgelig lage det og =) vi bestilte koldtbord i dåpen til jenta vår.. jeg veit om noen som lagde gryterett med salat og loff til.. =)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ha barnedåp for lillegutt på søndag og da serverer vi bestilte smørbrød. Selv lager jeg waldofsalat og en annen salat til. Kakene baker jeg og mormor, samt dåpskaken blir bestilt. Enkelt og veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Vi hadde fingermat (apelsin marinerte grillede kamskjell, grillet asparges med parmaskinke tvinnet rundt, wonton med reker, crustini med tapenade med tomat chutney, røkelaks på snøfrisksmurt brød og chilimarinert scampi) til velkomsten og minglet rundt litt en stund. Etter det blev det provenclsk lammegryte. Det slo an må jeg si=) Alt kan man forberede dagen før og varme opp straks før gjestene kommer.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Vi bestilte spekemat fra slakteren, det ble levert med masse pynt som melon, jordbær osv, flotte fat. I tillegg til flatbrød, eggerøre og rømme. Vi bestilte også, fransk urtebrød o.l. fra en gårdskafè i nærheten. Ble kjempevellykket, fikk masse skryt fra gjestene, og vi hadde godt pålegg i kjøleskapet noen dager etterpå. Veldig greie rester å bruke på matpakka ;-)
Krokka og prinsessa Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Kokt laks! Raskt, lett, godt og sundt!
Alba44 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Vi hadde hjemmelaget koldtbord. Veldig vellykket for store og små. Smakte nydelig!
aanonym Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 FFørste gang hadde vi røkt svinekam, sist hadde vi kalkun. Begge deler er veldig enkelt og greit, og smaker kjempegodt.
Sommerfugl78 Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Vi bestilte koldtbord, og så bakte vi kaker selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå