Gå til innhold

hvor lang sykmld. kan man få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man bli sykmeldt ut sv.skapet? el. bare max ei mnd i slengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok fornye sykemeldingen hver 4.uke ja. Det holder for min del å ringe dersom jeg må forlenge den,og det er mulig at du også kan gjøre det, men det varierer kanskje fra lege til lege?!

Du vet at man kan søke om svangerskapspenger dersom det ikke lar seg gjøre for jobben din å omplassere deg eller tilrettelegge arbeidet/arb.miljøet? dette kan JM ordne for deg og da vil denne ordningen vare til 3 uker før termin. På dette tidspunktet går du ut i permisjon. Det fine med svangerskapspenger er at det ikke går utover den totale sykemeldingsperioden som kan vare max ett år. Det er heller ikke noen arbeidsgiverperiode,dvs at arb.giver må betale de første 14-16 dg.

Håper det ordner seg for deg og at innlegget mitt var til hjelp!

Skrevet

takk for svar! :)

jeg har kun kontrakt ut januar,vet den ikke blir forlenget pga nedkutt i kommunen..så jeg har nok ikke noe krav på svangerskapspenger dessverre.

Skrevet

Du kan fortsette å være sykemeldt selv om du ikke får forlenget kontrakt. Dersom du ikke er i form til å søke og starte i ny jobb, har du rett på sykemelding. SLik jeg har forstått det får du fremdeles sykepenger- ergo kan du kanskje få nok grunnlag til å få betalt svangerskapspermisjon. Både sykepenger og arb.ledighetstrygd blir med på grunnlaget.

Skrevet

Jeg fikk først fem uker i slengen, og nå har jeg fått nye sju uker...

Hmmm, men nå jeg nå ser på sykemeldingen så ser jeg at diagnosene ikke er svangerskapsrelaterte ifølge legen. Han har ikke krysset ut for den rubrikken... Har andre gode grunner til å være sykemeldt, så kanskje derfor. Har en veldig flink lege, som hjelper meg gjennom systemet::))

Håper du er like heldig, og får sykemelding -det gir mer penger enn å være arbeidsledig med arbeidsledighetstrygd.

Skrevet

du har kanskje krav på foreldrepenger..så lenge du er sykemeldt så er sykepengene din inntekt og blir regnet som en del av"lønn"til foreldrepengene..så bli sykmeldt til du har tjente deg opp nok foreldrepenger.

Skrevet

får penger hver mnd når jeg har gått ut i perm. ja.

mulig det heter foreldrepenger nå,har endret navn siden jeg fikk min sønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...