Gå til innhold

Baby og hund!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og gleder meg til lille nurket kommer til sommeren. Vi har to herlige hunder som nå er ett og et halvt år, blandinger av elghund og border collie. Så klart verdens herligste hunder. :=)

Lurer på hvordan jeg bør introdusere den lille for dem når den dagen kommer, noen som har råd og erfaringer?

De er veldig glade i folk og ekstremt tolmodige når det gjelder andre unger, da godtar de alt, går unna når de har fått nok og er bare snille. Men vil jo tro at det kan bli litt annerledes med en baby i huset på fulltid, en de må dele meg med.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vær oppmerksome på hundene fordi om det kommer baby i hus....

hvis ikke kan det fort bli sjalusi....

har sett flere dyr reagere med dette når det kommer baby i hus...

ta med hundene når en triller,og ellers når en er ute..

Skrevet

Vi har en hann-hund (Staffordshire Bull Terrier) ligger bilde av han på profilen min.

Det gikk kjempe fint når vi kom hjem fra sykehuset med Julie. Han snuste litt....så var det greit. Etterhver som hun ble større, og lå på leketeppe på gulvet lå han ved siden av henne hele tiden. Han er veldig glad i henne og hun kan gjøre alt hun vil med han. Hvis han blir sliten og lei, går han bare å legger seg i buret.

Skrevet

lurt hvis pappa tar med seg en spy klut eller et plagg tøystykke som babyen har hatt på sykehuset. og lar hundene få snuse litt på dette, slik at dem blir litt kjent med babylukta før du og babyen kommer hjem. Det ble vi rådet til, da vi ventet den første. Og vi hadde 2 hunder og 4 katter.

Skrevet

VI har en shæfertispe og hun var akkurat 1 år da vi kom hjem med lillegutt fra sykehuset. Nå er ikke vår hund spesielt glad i barn, men hun aksepterer dem. Hun er helt rolig og lar de holde på som de vil da. Hun mangler noen omsorgs-gen.. ;-) hehe

Men da vi kom hjem fra sykehuset så la vi babyen på gulvet slik at hunden kunne lukte så mye hun ville. Lot henne få holde på i fred helt til hun ikke var interessert mer. I tillegg ga vi henne masse oppmerksomhet og var påpasselig på at hvis barnet begynte å gråte når jeg koste med hunden ¨så var det pappa'n i huset som tok babyen. Ikke forlat hunden til fordel for babyen hele tiden. Vi var konsekvent på det at når vi koste oss med hunden så gjorde vi det til vi ikke ønsket mer, og ikke fordi babyen skulle ha oppmerksomhet. Til visse grenser da selvfølgelig. Men er dere begge 2 hjemme ï starten så la den som ikke leker/koser med hunden ta barnet når det gråter.

Vi har ikke hatt noe sjalusi og alt får superbra mellom lillegutt (nå på snart 2 år) og hunden vår. Hun ser ikke på han som noen trussel og aksepterer alt han finner på. Jeg er gravid med nestemann så spennende å se hvordan hunden reagerer med enda en baby i hus.. :-)

Lykke til!

Skrevet

hei vi hadde også hund når datteren vår kom til.Og her er rådene vi fikk av en hundeinstruktør: Ta med et teppe el..hjem fra sykehuset som har ligget sammen med babyen(ideelt om mannen gjør dette da,før du og babyen kommer hjem)Da får hunden vent seg til lukten før dere kommer.

Når dere er hjemme så gjør slik at hunden assosierer barnet med noe fint. Gi den en godbit eller kos når den er i nærheten av barnet feks...Ikke kjeft eller mas på hunden når den er i nærheten av babyen det vil da bli en negativ assosiasjon.

Et annet råd vi også fikk er å la hunden være med på badet under bleieskift,legg en "tilfeldig" bleie på gulvet så hunden får snust!

Ellers så er det å oppføre seg som vanlig og lære hunden at den fortsatt er nederst på rangstigen i huset! Ps ikke la hunden være alene i rommet sammen med barnet! Lykke til,og med litt sunn fornuft blir de sikkert kjempe gode venner etterhvert=)

Skrevet

Vi ble tipset om å la hunden vår lukte på en brukt bleie fra babyen för de hilser på h*n. Eller så er det vel viktig å behandle hundene som hunder, og ikke la de tro de er over babyen på rangstigen. La de snuse på babyen mens dere er der, ikke la baby väre alene med hundene og gi hundene masse oppmerksomhet når baby sover er mine tips.

Lykke til!

Skrevet

Takk for alle tips og råd!!! :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...