Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Det høres spennende ut og jeg må innrømme at det frister. Men samboer kommer med et godt argument som jeg egentlig er enig i. At det kanskje blir mer spennende å få se lillegutt for første gang når han blir født enn å vite på forhånd hvordan han ser ut... Føler oss nesten litt ensomme i denne tankegangen da omtrent alle skal på 3D ul Er det noen flere her som har valgt å ikke gjøre det? Vi har ikke heeelt bestemt oss. Eller dvs: JEG klarer ikke hehe.. Er utålmodig som fy og har lyst å se lille på 3D, men samtidig vil jeg liksom ikke vite helt hvordan han ser ut enda Men tiden renner vel ut uansett, er 27+2 allerede, og da er vel den beste tiden for en slik ul forbi..?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Vi har ikke vært på 3D UL, og var heller ikke det i første svangerskapet heller. Men nå vil jo ikke vi vite kjønnet engang, så vi er nok hakket mer tålmodig enn deg!! ;o)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal nok ikke det... dersom jeg ER gravid da.... Flere årsaker til det, men hovedårsaken er at jeg synes det er vanvittig dyrt, egentlig ganske unødvendig, selv om det sikkert er moro. Det er også langt til 3D ul fra her vi bor nå, tror jeg. (har ikke undersøkt) Vi hadde ikke 3D ul sist heller, og jeg har ikke følt det som noe savn... :-) Jeg har ellers sett bilder fra 3D ul, og babyene så ikke helt sånn ut som de ser ut på den da :-) mye finere i virkeligheten uansett :-D
bixit Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal heller ikke Er ganske dyrt ja og langt for oss å reise, men hovedsaklig vil vi spare den følelsen av å se barnet vårt for første gang til fødselen
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Hehe ja det er du nok, jeg er egentlig ganske håpløs på å være tålmodig. Og vi vurderte å ikke vite kjønn vi og, men jeg holdt på å hoppe av benken på ul av nysgjerrighet, så det gikk jo ikke så bra.. hehe. Blir en gutt ja
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Ja det er akkurat det vi også tenker... Husker hvordan det var å se sønnen min for første gang etter fødselen sist, og det var helt ubeskrivelig.. Er jo det jeg vil nå også. Men så ser det så klart litt fristende ut når andre forteller om sine opplevelser o.l, og da blir jeg litt i tvil. Men jeg skal nok klare å holde meg på pinebenken i ca 13 uker til Blir bare enda mer spennende!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ikke på 3D, kommer til å gå på den/de UL-timene som settes opp av lege/jordmor. Kanskje blir det ikke flere enn ordinær UL i uke 19 og det holder for oss. Det viktigste er jo å vite om den lille er frisk eller ikke Har ikke lyst til å betale ekstra på privat klinikk for noe jeg strengt tatt ikke trenger. Sier jeg nå da... I min 14. uke og supernysgjerrig - hehe.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Vi var ikke på 3D ul i første svangerskap, men leker litt med tanken denne gangen. Men spørs det, om det blir noe av. Får se hvordan økonomien er rundt de ukene det er best med 3D ul
sorlandet Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal heller ikke det. Selvfølgelig er det fristende, men jeg reiser ikke flere timer for dette. Dyrt er det og. Nei - får ta til takke med de vanlige ultralydene vi får.
big smile Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Jeg må innrømme t det er utolig fristende, men... pga. alder går jeg til en meget kjent spesialist og jeg nevnte det til ham. Han var meget sterkt i mot det og fortalte meg at det er en del spesialister i Norge og Danmark som ønsker dette forbudt i Norge, og jobber med saken nå, da de kan vise seg faktiak å være meget skadelig for baby da strålene er mye sterkere enn på standard UL. Han er utrolig flink så jeeg velger faktisk å høre på han.
Mamma2OO5 Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skal ikke. men jeg har ikke lyst heller da. Ser ikke helt vitsen bare:o)
to-em Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 syntes ikke du skal ta 3D jeg.Er vel som du sier litt av spenninga og vente å se hvordan babyn ser ut. Hva er viktigst liksom, at han ligner på deg eller pappan eller om du får en velskapt baby?? Og for å være helt ærlig syntes jeg de 3D-bildene ser litt rare ut, men det er meg da
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ikke. har veldig lyst da, men sambo har ikke...
Sunniva78 har to små Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Hos oss var det nok med de 4 UL vi allerede hadde hatt. Vet ikke om det er bra med for mange heller, de lærde strides... Og ja- det er jo greit å ha litt spenning til gode:-)
polarn & pyrene Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal heller ikke ta 3D UL. Vi vill heller se han når han kommer ut. Noe må vi jo glede oss til også når som vi hvet kjønnet. Med første mann viste vi ingen ting og syntes det var mest spennende.
Puppetrollet Skrevet 3. januar 2008 #16 Skrevet 3. januar 2008 Ja... Syns rett og slett det er for dyrt. Mistet lysten når jeg så prisen.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Oi, det visste jeg ikke... Lysten minsket litt mer nå. Har tatt en del vanlig ultralyder tidlig i svangerskapet også pga blødninger, og synes vel egentlig det holder. Fikk se babyen min frisk og sprellende mange ganger og er overlykkelig over at han har det fint der inne, og det er det viktigste. Nei, blir mer og mer sikker på at det beste er å vente på den store overraskelsen etter fødselen! Godt å se det er flere som tenker som meg.
LilleMagen Skrevet 3. januar 2008 #18 Skrevet 3. januar 2008 Vi ville ikke på 3D ul =) Og vil ikke vite kjønnet heller ;-p
Mammapostei! Skrevet 3. januar 2008 #19 Skrevet 3. januar 2008 Fikk du noen forklaring på hvordan dette kunne skade fosteret? Ultralyd er jo vanlige lydbølger med høyere frekvens enn hva mennesker kan oppfatte. (flaggermus feks kan høre ultralydbølger). Eneste jeg ser for meg er jo at høreselen til barnet kan skades, men små babyer oppfatter best lyder mørke lyder, som er i andre enden av skalen av ultralydbølger. Hadde vært kjekt om du hadde fått en forklaring hvertfall? Jeg tror ikke så mye på ting som ikke underbygges... men vil selvsagt ikke skade lillegull . Så dersom dette er tilfelle og kan bevises høres d jo ikke bra ut
Mammapostei! Skrevet 3. januar 2008 #20 Skrevet 3. januar 2008 Bambii!!!!!( prøver igjen, svarte på et innelgg midt på siden....) Fikk du noen forklaring på hvordan dette kunne skade fosteret? Ultralyd er jo vanlige lydbølger med høyere frekvens enn hva mennesker kan oppfatte. (flaggermus feks kan høre ultralydbølger). Eneste jeg ser for meg er jo at høreselen til barnet kan skades, men små babyer oppfatter best lyder mørke lyder, som er i andre enden av skalen av ultralydbølger. Hadde vært kjekt om du hadde fått en forklaring hvertfall? Jeg tror ikke så mye på ting som ikke underbygges... men vil selvsagt ikke skade lillegull . Så dersom dette er tilfelle og kan bevises høres d jo ikke bra ut
big smile Skrevet 3. januar 2008 #21 Skrevet 3. januar 2008 Fikk vel ikke direkte svar på hvordan, han lå litt etter med timene men han nevte navn på tre leger han jobbet i komite med i danmark, og han anbefalte meg på det sterkeste å unngå det. Skal til han igjen i slutten av januar og vil spørre han da. Men han er meget oppegående med alt innen siste i utstyr selv og sitter i mange nemd og kommiteer så han er virkelig opplyst. Fprøvrig så skrøt de uhemmet av han da vi var inne på Ullevåll for duotesting. Fikk beskjed om at jeg var i de tryggeste hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå