Gå til innhold

Hvor mye er lite søvn for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo snakk om mye søvn når man har små babyer/barn og alle er jo forskjellige. Ville bare høre hva syns dere er dårlig søvn og hva gjør dere dersom det blir for lite over lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt over 6 timers søvn når jeg har baby synes jeg er akseptabelt og ikke noe man kan klage på, men sånn ideelt foretrekker jeg 8 timers søvn på en natt. Sånn som mini holdt på en periode, og de to andre før ham når de var små, var ille. Da sov jeg i snitt 2-4 timer hver nattog svært oppstykket, som regel bare 10-30 min i strekk. Holdt på slik i noen måender og da var jeg passe knust for å si det slik, men det går seg til og litt natteavvenning av den "lighte" varianten hjelper på når de er store nok. Nå er mini 6 mnd og sover faktisk rundt! :-)Deilig med 7 timers sammenhengende søv!!!!

Skrevet

2-3 timer om natta er veldig lite søvn, syns eg.

Etter 4-5 timer er eg trøtt, men det går bra.

Det som er verre enn lite søvn, er søvn som blir avbrutt fleire ganger i løpet av natta (synes eg då..)Altså, for meg er dårlig søvn verre enn lite søvn.

Eg har fleire ganger fått berre 1 1/2-2 timer søvn, og det går for en dag eller to, men etter fleire dager blir det ille...

Ang. ka ein kan gjere om det blir for lite over lang tid tar eg og gjerne imot tips.

Skrevet

Jeg er ett sovemenneskene, hehe, må helst ha 8 timer søvn. Hvis det går noen netter med bare 6 timer, er jeg fryktelig trøtt og utafor på dagen. Hadde ikke samboer tatt mini om natten hadde jeg ikke klart meg, det er jeg sikker på. Er så heldig å ha en samboer som kan ta han både natt og morgen, han synes det er helt greit( jeg tar han jo innimellom da).

Skrevet

De siste nettene, har ungene så si avløst hverandre med å være våken, så da har jeg fått en time nå og en time da... Da hadde jeg ca 5 timer oppstykket søvn, og DET synes jeg er lite.

I natt har jeg sovet 7,5 time, dog oppstykket med 2 amminger. Men føler meg som et nytt menneske.

Gleder meg til gutten sover natta rundt.

Skrevet

Jeg synes avbrutt søvn er værre enn lite søvn. Hvis jeg blir vekt ørten ganger om natta, blir jeg temmelig irritabel dagen derpå. Hvis jeg bare har fått sove 2 timer sammenhengende ei natt er jeg ødelagt! Føles da som jeg har vært på fylla i ei uke.. men, får jeg hvila meg litt på ettermiddagen, eller sovet bedre neste natt så blir alt straks bedre.

Har det best om jeg har fått sove 8-9 timer, da er jeg kjempeopplagt, men i disse småbarnstider er det sjelden det blir mer enn 6-7 timer søvn.

Skrevet

Jeg overlever med 3-4 timer, men mammen min "må" ha syv timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...