Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Var på en extra ul igår, ,har vært på 8 ul i løpet av svangerskapet pga jeg bekymrer meg for det meste... Igår kunne hun ikke se d venstre øyet ei lita stund pga babyen lå så langt oppi morkaka, men sa etterpå at jo her er det... I ettertid har jeg tenkt at kan det være at det venstre øyet mangler, og at hun har sett feil i slutten da hun sa hun så det... jeg blir gal!! Sitter å ser på bilder og filmer fra ul, og ser jo at d er øye der hvor det ser ut til at hjertet slår, men det kan vel jukse? Fordi det ser vel altid ut som om hjertet er på den siden man blir filmet fra i ul?? Off... jeg sitter her å griner.... 3 uker til termin...
Rebekka og tre vidundere Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Dersom det hadde vært noe galt, ville de ikke sendt deg hjem igjen. Evt ville de kalt deg inn på nytt etter noen dager. Man får veldig god oppfølging som gravid og de er utrolig nøye med alt (min erfaring i alle fall). Stol på fagfolkene! Alt er nok i orden med den lille :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 ja det tenker jeg også, men hun sa at siden jeg hadde vært hos så mange andre på kontroller så hadde di nok sagt ifra om det var noe som manglet... men jeg sa at jeg hadde sett det venstre øyet hjemme på dvd og bilder, men så kom jeg til å tenke på i natt at jeg tror det er kun det høyre jeg har sett....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Oi, oi, oi.. Her tar følelsene dine litt overhånd:o) La oss nå si at det venstre øyet faktisk mangler... Hva skulle du ha gjort med det? Du kommer til å bli like glad i den lille i magen uansett om den har ett eller to øyne, og per dags dato så er det faktisk ingen verdens ting du kan få gjort med det:o) Prøv å sette deg ned og tenk på at du kommer til å elske den lille i magen din uansett om alt er som det skal eller ikke!! Dersom noe er som det ikke "skal" vil det ikke oppdages før babyen er født, og da får du heller ta det derfra. (Prøv å) Ikke bekymre deg så mye for alt som KAN være galt..... For det er det ikke noe å gjøre med likevel:o) Da må du rett og slett bare ta de problemene som kommer, når de kommer=)=) MASSE lykke til!! Husk at hormonene dine løper løpsk om dagen, og det hjelper jo ikke akkurat på hvis du i utgangspunktet bekymrer deg mer enn gjennomsnittet;o) Klem fra meg
termin 29.jan Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Babyen din har nok to øyne! :-) Det er veldig vanskelig å se ting ordentlig på ultralyd tre uker før termin. Jordmora sa "hun" om sønnen min i uke 37, hun så nok ingen tiss, men han hadde tiss fordet altså! :-) Slapp av! Det er jo i uke 17-19 de sjekker alt sånt. Nå ligger de så sammenkrøllet og sammenpresset at det er vanskelig å skille ting ordentlig. Men jeg må si jeg syns jordmora var dum som slengte ut en sånn kommentar!? Hun burde heller henta noen andre til å kikke litt også... Legg inn innlegget ditt på "Fosterv og ultralyd", kanskje Dag Harald Hovind svarer deg også?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 takk for svar... jeg snakket akkurat med jordmora som tok kontrollen igår å hun sa at hun så begge øynene! så jeg er mer rolig nå....
tiltiderensom Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Uff, det er ikke moro å väre så bekymret. Jeg har også ca. tre uker til termin, og har värt mer urolig dette svangerskapet enn forrige. Selv om alt har värt normalt og formen min er bra. Kanskje du skal la vär å titte på ultralyd bildene disse siste ukene, og ikke lese så mye på nettet osv.? Finn på noe annet som får tankene dine bort fra det du bekymrer deg for. Jeg tror nok også at dersom noe hadde värt galt hadde det blitt tatt tak i på en av de mange undersökelsene du har hatt. Et ultralyd bilde er ikke akkurat lett å tyde bestandig, så pröv å slå deg til ro med det legene sier. Mange ganger kan de uttrykke seg klumsete, ha en undertone som kan tolkes feil osv. Det er nok derfor jeg har värt urolig denne gangen, fordi jordmor har virket så alvorlig og i mine öyne hatt en bekymret undertone, men faktisk tror jeg hun bare er nöye og at hun er sånn som person...for hos meg er alle pröver fine, og alle kontroller sier at alt er bra. Jeg tror nok alt er i orden med din lille bebis. Den har nok bare gjort seg litt hemmelighetsfull der inne når du har värt på kontroll :-) Önsker deg lykke til i siste innspurt!!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 På 3 D ul ser babyen litt rar ut før di finner det korrekte bilde...Så ikke vær redd du,di har full kontroll på dette!Jeg trodde her en stund at bebyen im var død for at den ikke hadde sparket på mange dager.så var jeg å skulle få høre på hjerte lyden.Hørte ingenting,men plutselig sa jm at hun skulle finne den sånn at JEG også kunne høre,da hadde hun hørt lenge på den å funnet ut at ungen hadde det supert..Jeg hadde ikke hørt en dritt for å si det sånn!!Di er så trente at di hadde nok sett om nurket ditt manglet et øye,så ikke bekymre deg for det. Husk å ta vare på deg selv nå fremover,du må ladde opp batteriene å tenke positivt.Det har du nytte av når du endelig skal ligge der å få ut babyen din!!!Skjønner at du er bekymret,men ikke stress deg selv opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå