Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er ikke plaget med migrene, har hatt det en gang før i et tidligere svangerskap, men langt i fra så lenge og kraftig som dette. Jeg skrev tidligere et innlegg om å ha vondt i hodet under svangerskap, det er jeg alltid plaget med,men har reagert den siste tiden på at det kom i løpet av natten og at jeg måtte stå opp på morgene for at det skulle bli bedre. Men 1. Januar smalt det! Jeg våknet med vondt i hodet, tenkte ikke mer på det, la ut på tur med mann og barn, halveis på turen måtte jeg snu. Noen timer etter lå jeg å vred meg i smerter, barna ble jo redde stakar,men jeg klarte ikke kontrollere meg, og mann stod klar for å kjøre meg på legevakten, har vell aldri sett meg slik, ikke under en fødsel en gang.Jeg gikk å la meg og har ligget i sengen eller over bøtta(spydd) til for en halv time siden. Fytti! Kjenner det i hodet enda,men det værste har sluppet taget. Så lenge. Andre som har hatt det likt? Stakar de som sliter med migrene. Er det større sjangs for å få det igjen nå som jeg har hatt det så kraftig? Kan det være jenta som turner inni der? Har 2 gutter fra før,men ikke opplevd lignende, hehehe liker å spekulere på kjønnet etter som vi ikke ville vite det på ul, det er så spennende!
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Been there, done that! Huff, det er helt FRYKTELIIIIIG!! Jeg hadde det flere ganger i uken frem til uke 16. Var til sjekk på sykehuset, men de konkluderte bare med at det måtte være hormonelt. De kom helt tilfeldig -og det var lite å gjøre med, annet enn å tilrettelegge for at alt var klart i tilfellet et nytt anfall. Kald klut, kaldt rom, bøtte og helt ro. Hadde det ikke sånn sist og har aldri slitt med migrene før. Har gutt fra før og venter gutt nå, men tenkte det samme før vi fikk vite det, hehe. Lykke til og krysser fingerne for at du slipper å gå gjennom flere!
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Takk for det! Jobbet du mindre for å forebygge da eller, eller er det ikke noe som kan averge det?
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er sykemeldt fra før av p.g.a. en skulderskade, har sønnen min i barnehage og en mann på jobb -roligere liv kan man ikke be om, men de hersens migrenene kom alikevel! Var helt handikappet på et tidspunkt. Uansett hva jeg spiste, ikke spiste -huff, føler jeg prøvde alt, men ingenting funket. Prøvde akupunktur og fysioterapi, men det hjalp heller ikke. Men jeg har hørt andre ha go erfaring med dette altså, så du kan jo prøve det :-). Mener ikke skremme deg :-)! Jeg hadde det nok ganske ekstremt. Uansett ville jeg nok holdt meg ganske i ro, for stress kan visst bygge kraftig oppom, drikk masse vann og hvis du kjenner et anfall begynne å bgge seg opp -legg deg rett ned i et mørkt og kaldt rom!
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 Takk for gode råd. Skal ha de alle i bakhodet. Så skal jeg prøve å kjenne igjen tegna før et anfall,men forhåpentligvis ble det med dette ene, kremt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå