Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Badeolje i håret og børster det bort dagen etterpå. Må gjøre det et par dager
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Vi brukte babyolje og rød apobase. Rød apobase synes jeg var bedre å bruke enn olje. Lot dette virke i hodebunnen til babyen i flere timer. Apobase smurte jeg flere ganger i tykt lag. Så skrapte jeg forsiktig bort skurven med en lusekam i flere omganger (smurte mer apobase mellom omgangene). Til slutt var alt borte. I den påfølgende uken, smurte jeg området skurven hadde vært, med gul vitapan salve (fet og god salve med lanolin og sink). Lillegutt har vært helt fin i hodebunnen etter dette. Andre ser jeg anbefaler å smøre inn babyens hode med olje, og ha på lue over natten, for så å fjerne skurven med lusekam etterpå. Lykke til!
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Ingenting! Her forsvant det av seg selv i løpet av noen måneder.
supermamma til 2 tette Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Dytt! Trenger også råd for baby med ekstremt MYE hår. Veldig vanskelg å smøre krem og olje, kommer liksom ikke helt ned til hodebunnen... Vanskelig å "skrape" bort også, pga alt håret!!!
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Brukte heller ingen ting. Bruker olje når han bader, men børster ikke bort skurv etterpå. Synes det er helt unødvendig når det blir borte av seg selv etterhvert. Er jo ett ganske følsomt område. Dessuten høres det litt ille ut å skrape bort på hode til en baby.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har heller ikke brukt noe på jenta vår, men når hun bader og jeg vasker håret hennes får jeg bort litt bare ved å massere i hodebunnen hennes på en måte...ikke gni eller skrap
Bruble Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 På apoteket har de noe som heter Salisylsyre. Det er for skurv. På eldste tror jeg vi brukte det i to-tre dager. Tok i på kvelden, tok på lue, vasket det ut på morningen og og gredde gjennom håret til sist.
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Vi brukte olivenolje i hodebunnen over natta, for så å fjerne skurvet med en myk barnetannbørste om morgenen. Måtte gjøre det i flere omganger, men det fungerte veldig fint.
Kosel Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fikk høre at det måtte skrapes/taes bort - og at det ikke nldvendigvis bare forsvinner av seg selv og kan føre til dårlig/ingen hårvekst i områder på hodet. (det hs sa til meg) - Men syntes ikke jeg fikk has med det slik - så jeg tok en myk hampvott som jeg maserte hodet hans med når vi dusjet - så smurte jeg med MYE babyolje etterpå. Kjempe effektivt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Hvorfor må man ta det bort da? Det går jo bort av seg selv til slutt. Eller er det bare vi mødre som er forfengelige?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Min gutt begynte å klø seg på hodet av skurven og fikk eksem av det. Etter vi brukte salisylsyreolje og fet krem klør han ikke lengre. Ingenting med forfengelighet å gjøre!!
Krokka og prinsessa Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Jeg masserte hodebunnen godt med fingertuppene mine da vi vasket med Babyline shampo . Så har vi en sånn baby-hårbørste med myke tette buster. (Nesten som en hestebørste...) Denne grer vi med flere gang for dag. Lillemor liker både hårvasken og greingen, og vi fikk vekk skruvet, og forhindrer at mer kommer...
*Rutletutt* Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Milla hadde ikke så mye, men den som var der gikk bort da jeg smurte henne med babyolje natten over og forsiktig skrubbet det vekk dagen etter mens hun badet. Siden har hun ikke hatt noe:o)
*Rutletutt* Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Sånn gulaktig tykt "flass" i hodebunnen...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #18 Skrevet 3. januar 2008 locobase LPL krem og essex krem, du tar en passelig "dert" med hver krem og blander de godt, så smører du i hodet, lurt å gjøre dette under kveldsstellet, la babyen ligge med det til morgenen, og så bade/vaske det vekk, tørk med grov handduk! borte vekk på 1 2 3! dette tipset fikk jeg av helsesøster:)
Alba44 Skrevet 3. januar 2008 #19 Skrevet 3. januar 2008 Jeg brukte badeolje på en gang og tok en babykam forsiktig gjennom. Alt forsvant og har ikke hatt noe senere.
Trine F Skrevet 3. januar 2008 #20 Skrevet 3. januar 2008 Salisylolje 2 %, kjøpte det på apoteket når min 10 år gamle sønn var baby ihvertfall. Skikkelig effektivt. Husker ikke hvor lenge det skulle virke i hodebunnen, men bare ta det på over natta, og grei det ut om morgenen med en lusekam (eller annen fintannet kam)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå