Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg trenger noen gode råd, for samboeren min har skikkelig dårlig ånde. Ikke bare om morgenen, men hele døgnet gjennom.... Kanskje ikke det største problemet i verden, men likevel irriterende nok. Jeg har kjøpt munnskyllevann, SB12 osv. og satt det på badehylla, men han rører det ikke. De gangene jeg har sagt noe har han svart med at han ikke vil ødelegge kaffesmaken med tannkrem, eller noe i den duren. Han pusser tennene før han legger seg, og det holder i hans øyne. Er redd for å såre han med å si det rett ut.... Noen tips??
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Her tror jeg ikke det er none vei utenom, kjære deg. Når han ikke engang tar hintet når du kjøper SB12 og setter foran ham, så trr jeg du må bite i det sure eplet og si det rett ut. Du kan jo prøve å formulere deg på en litt forsiktig måte - si at du er lei for å måtte ta det opp, og at du har prøvd å antyde på flere måter, men at han ikke har skjønt det. Og så kan du si at det ikke bare er fordi du synes ånden er vond, men at du tenker på at det kan være en ulempe for han når han er ute blant andre mennesker som ikke tør å si i fra. At noen har dårlig ånde merkes ofte veldig godt av andre menneskr. Å ikke ødelegge kaffesmaken med tannkrem er jo ca det dummeste jeg har hørt...for den saks skyld kan han jo pusse tennene (og skylle med SB12, som faktisk funker) FØR han drikker kaffe, da!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Uff ja - her må du bare si det som det er. Kan ikke se for meg at han har lyst å gå rundt med dårlig ånde heller?!? Det er jo ikke bare du som kjenner det. Kollegaer og venner har sikkert lyst til å si noe, men det er jo veldig tabu på en måte. Jeg synes faktisk du gjør han en tjeneste ved å si fra!
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 ja, du er ikke snill mot han ved å ikke si klart fra. Mannfolk tar ikke sånne hint som vi kvinner er så flink til å gi, de må ha det i klartekst! si det rett ut! Det er ikke sikkert han tar det ille opp, men faktisk innser at du var forpliktet til å si ifra! Du gjør det bare værre med å vente, får han vite det av andre vil han kanskje føle at du sviktet han som ikke hadde sagt det. (selv om du tror du har sagt det 1000 ganger!)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Dette er noe du bare må si ifra om... Sambo er veldig flink til å pusse tenner på dagen og har helt fin ånde. Men han slurver lett på kvelden. Dette går jo utover alle deler av munnhulen...spesielt om man drikker kaffe, cola og røyker. Jeg sa ifra at jeg liker best om tennene hans ikke er så alt for gule...sender han rett på badet igjen om han ikke pusser før han legger seg. Det er heller ikke så kult å kline med noen som ikke har pussa når du akurat har pussa selv... kan bare tenke meg hvor utrivelig det må være for deg å kjenne på hele dagen.
trillemamma Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg liker ikke det munnskyllevannet. De selger drops også, som virker på samme måte. Jeg tar to drops, også er ånden min fin. Kanskje mannen blir mer motivert for å ta de dropsene.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Regner med at forholdet er ganske ferskt siden du ikke tør snakke til han? Kan ikke skjønne at det skal være noe vanskelig for deg å si det rett ut - ærlighet er viktig. Det er jo ikke akkurat slik at du kritiserer han for å ha stygg nese eller annet som han ikke kan gjøre noe med - dårlig ånde burde være lett å løse. Menn skjønner heller ikke hint! Neste gang dere skal kysse får du bare si noe sånt som "jøss, har du spist hviløk i lunchen eller - du har jo den stålånden jo"... Såpass får han tåle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå