♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jobber nå på ungdomskole, hvor jeg er assistent for noen barn. Han jeg har nå har en ikke utreddet sykdom som også han bror og søster har. Han vil ikke si så mye til meg, men vi har spilt ludo og nå så er vi på data rommet og koser oss litt... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. har prøvd å spørre noen enkle sp.mål, som om han fikk noe fint til jul eller om han har hatt det fint. Noen som har tips. Føler at jeg ble litt kastet ut i dette, trodde at første dagen så ville jeg ha en med meg, men tdlig vis ikke. Nå har stefaren min skaffet meg denne jobben, og jeg er taknemlig for det. men jeg føler meg litt på vil spor. Jobben vil være mandag, tirsdag og torsdag. og innimellom onsdag. er jo greit. er jo ikke så dårig betalt for assistent jobb er det vel? Noen som har et forslag på hva vi kan gjøre for noe neste uke? timene er snart slutt se...
AneB Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Syns det var veeeldig rart at du ikke fikk noe som helst opplæring! Prøv å finn ut hva han liker å gjøre, spør kollegaene dine, foreldre eller ungene i klassen. Vet ikke hvilke rammer du har å forholde seg, men kan jo hende han liker fisking, museer, brodering eller hva som helst. Det må da finnes noen rapporter på skolen? Dårlig gjort av skolen ovenfor dere begge to å bare hive deg ut i det.
mathi Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Henger meg på den.. skolen har et ansvar for å gi deg den opplæringen du trenger. Vil vel tro at eleven har en del behov når det gjelder faglige ting som skal oppfylles. Det er jo ikke meningen at du skal finne på ting han skal fylle dagen med. Iom denne eleven har krav på assistent, vil jeg tro han har en individuell opplæringsplan. Be om å få lese den. Der står det hvilke behov han har og hvilke mål man håper han skal nå. Det står også konkrete forslag til hvordan man skal nå de målenen.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 på time plannen for de to timene vi har nå så står det alternativ undervisning. Men de ville at vi skulle bruke dagen i dag på å bli litt kjent. men hadde jo vært greit å han en voksen person til her da så vi hadde hatt en til her. som for eks, kunne ha hjulpet oss litt på vei. Hva vet jeg om hva jeg skal gjrøe. ble bare spurt i går, samtale i ste og nå har jeg begynt.... ja ja lissom. Nei, vi får vel gå en tur til å finne ho spes.ped lederen igjen. og høre hva vi skal gjøre når fri minutte kommer. hehe kjekt å få beskjed. og så ringer det ikke ut her heller. Men bortsett fra det så er det en veldig flott skole.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Spør på jobb, ikke på nett. Husk du har taushetsplikt når du jobber i skolen. Spør spes. ped, kontaktlærer, rektor, undervisningsinspektør, rådgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå