Gå til innhold

10 mnd. men krabber ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 mnd. drar seg fremover når han ligger på magen. Han har også begynt å dra seg fremover når han sitter på rompa. Han har det ene benet bak seg, mens det andre ligger forran, bøyd. Bakfra så ser det ut som han har mistet et ben (om noen skjønte denne forklaringen). Men jeg hørte at dette ikke er så gunstig i forhold til balansen. At det beste er at dem lærer og krabbe. Stemmer det? I såfall.. Hvordan lære han å krabbe? Han går opp på alle fire, har gjort det lenge. Men han står bare der å gynger. Har krabbematte så han får trent på ikkeglatt underlag..

Ett annet spm. Jeg slet ikke meg bekkenløsning i svangerskapet. Men tror jeg har fått det nå, etterpå. Eller jeg har kjent det i hoftene siden han var noen uker/mnd. Men går dette over av seg selv etterhvert? Noe man kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste stod og gynget på alle fire fra han var 8 mnd til 10,5 mnd før han knakk krabbekoden, men han ålte seg litt frem i mellomtiden da.

Ja, det mest gunstige er at de krabber, men det går bra uten også altså ;-) Jeg krabbet aldri som baby og jeg klarer meg veldig bra, men jeg har faktisk litt dårlig balanse og lett dysleksi, dog det er jo ikke noe hinder for et veldig normalt liv da, har snart 5 års høyereutdanning og ;-) Hvordan du evt kan trene ham vet jeg ikke, men du kan jo evt høre med HS.

Skrevet

Det er bra da! Men har dårlig balanse og dysleksi sammenheng? For pappan til lillegutt har dysleksi. Har hørt at det er arvelig.. Men nei, det er jo ikke noen hinder for et normalt liv=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...