=Mina min og mej= Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 er så gåen.. var på legevakta på tirsdag.. da sa han at jeg hadde kraftig halsbetennelse, fikk pencilin.. har jo ikke tatt tabisser lenge.. også sa han at det også kunne være kyssesyke. men det har jeg jo hatt før.. er det mulig? hadde nesten ikke stemme da, så spurte ikke der og da.. han sa bare at hvs ting ikke ble bedre måtte jeg dra til legen..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ja, jeg tror det, men det er veldig sjeldent man får det flere enn en gang og får man det flere ganger kan det vist bli veldig alvorlig. Mener i hvertfall det var detlegen fortalte meg da jeg hadde det, men er ikke helt sikker altså. Testet de degikke da? Det tarjo ikke lange tiden å teste for dette.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Fant dette: "Etter at sykdomsepisoden med mononukleose er over (primær EBV-infeksjon), forblir viruset i kroppen i såkalte B-lymfocytter resten av livet hos de fleste voksne. Viruset er i en slags hviletilstand og blir nesten aldri opphav til ny infeksjon. Tilstedeværelse av EBV i kroppen er imidlertid forbundet med økt risiko for utvikling av ulike typer lymfomer (lymfekreft) og kronisk utmattelsessyndrom - men disse tilstandene oppstår bare helt unntaksvis. Ny infeksjon (reaktivering) er altså ikke noe fremtredende trekk ved EBV, i motsetning til andre herpesvirus (eks. herpessår på leppen), men det anføres at reaktivering kan være skyld i spredning av EBV via spytt og dråper senere i livet fra personer som har hatt mononukleose." Her er link: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1751 Så det går an, men er ikke vanlig.
=Mina min og mej= Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 nei, var på legevakta i en annen kommune enn den jeg bor i, stort press på legevakta når jeg var der. 2 ambulanser.. tror jo ikke det er no mer enn en betennelse.. men er helt gåen.. orker ikke spise eller no.. men må se.. ska uansett ringe legen i dag og få time for annet, så hvis det ikke gir seg tar jeg bare det opp med han på timen jeg sikkert får neste uke. Men jeg trodde man ikke kunne få dette to ganger, men legen på legevakta mumla noe likt det du sier ja.. var veldig dårlig sist gang. Lå på sykehus i 14 dager og gikk ned 10 kg..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Min svoger har hatt det to ganger. En gang i tenårene, og en gang da han var ca 25 år.
=Mina min og mej= Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 hmh.. hadde håpa det ikke gikk an.. men ska ikke bli hypokonder nå.. går sikkert over om noen dager:) men takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå