Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hva ville dere helst valgt til et 15 måneder gammelt barn? Jeg har hittil hatt som prinsipp at når de er så små skal jeg passe selv, men nå når jeg må ha pass er jeg litt i tvil om hva som er best.. Noen synspunkter/erfaringer?
Kakeåndsen Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Uten tvil barnehage:-) Eldstejenta mi begynte da hun var 10 måneder. Det har gått helt strålende. Hun har grått kanskje 5 ganger i løpet av de 16 mnd hun har gått der når vi har levert, og det var ifm ferie og etter at vi hadde fått minstejenta. Ifl svigermor er det takket være barnehagen at datteren vår er veldig flink til å snakke og kan utrolig mange sanger. Men det er en helt annen diskusjon....
Dotten Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Barnehage. Der er det flere tilstedet som kan følge med og passe på de voksne også! Stort sett har de barnehageansatte, i hvert fall minst en per avdeling, pedagogisk utdannelse osv. En dagmamma kan "bare" være ei jente med 9 (10) års skolegang, og egentlig uten noe særlig snøring på livet, med unntak av å ta vare på barna, gi dem mat osv. Stygt sagt, men sant. Jeg var 17 år når jeg var dagmamma. Vil ikke si at jeg var noen god pedagogisk forbildet, men gutten digget meg (kalte meg mamma), passet han masse ellers og han stortrivedes hos meg, men med tanke på det at barna også bør lære litt, i hvert fall når de blir 3-4 år, så ville jeg valgt barnehage. For en liten knært, kan det kanskje være litt skummelt, men de lærer jo å sosialisere seg, dele på leker osv.... mye for og i mot begge deler, men jeg ender som skrevet på barnehage... Sorry at dette ble litt rotete...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 dagmamma... det valgte vi til jenta vår når hun var 2 år, også begynte hun i barnehage når hun ble 3. jeg kjente til dagmamma'n da og hun har bare fornøyde dagbarn og foreldre.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 barnehage, med mindre du har mulighet for en dagmamma du kjenner veeeeldig godt, og stoler 100% på, som har erfaring med barn fra før... feks en i familien.
mamman til to gutter Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Hvis du har en dagmamma du kjenner og vet du tør å overlate barnet ditt til, så ville jeg valgt det. Hvis du må lete i aviser ol for å finne dagmamma, så ville jeg heller valgt barnehage! Hadde aldri turt å bruke en dagmamma jeg ikke kjente...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Eg hadde dagmamma til nr 1 i to år, ho er bare verdens beste og har holdt på i mange år = 15år ca. Ho har ikkje gjort anna, ho skattar også. Når eg skulle ut i jobb att etter siste perm så hadde eg tenkt at ho skulle til dagmamma men sida gutten min var nesten 3år så ville eg ha han inn i barnehagen, og da kom det på ca 5000kr mnd med ein i bhg og ein hos dagmamma, begge hos dagmamma ca 5000kr mnd og begge i bhg litt under 3000kr i mnd. Så da valgte eg bhg til begge to. Ho starta i mars så eg hadde ikkje fått ks før i juli og det gjekk bare ikkje. Eg har ikkje noko å sei på verken den eine el den andre måten i kva som er best. Eg kjente dagmamman og ungen var kjempe fornøgd når han var der. Det var heilt ypperlig for meg da, nå å kjøre til to ulike plassar er eg glad eg ikkje valgte, mykje meire stress om morgon. Men velger du dagmamma så velg ein som du kjenner el som nokon du kjenner har bruka og som er fornøgd med vedkommende. Eg anbefaler min dagmamma til alle som spør, og mange av mine venner har benytta seg av ho grunna at eg har sagt ho er super og dei sitter att med samma inntrykk som meg!!
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 har skjedd mye siden i dag tidlig, for eksempel fikk jeg vite at den dagmammaen jeg vurderte ikke var å anbefale, så da var et jo ikke så aktuelt lenger. Og barnehageplass har jeg jo ikke foreløpig... Noen som har erfaring med familiebarnehage da? Kan vel møte mye rart der også...
Gjest -<<- Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Barnehage. Dagmamma/familiebarnehage med bare en assistent hadde jeg ikke vurdert med mindre det var noen vi kjente.
~sjiraff~ Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Hadde aldri valgt dagmamma om jeg hadde hatt barnehageplass... Med mindre det var noen jeg kjente veldig godt.
M-N & sassy-susie Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 barnehage :-) snuppa på 16 mnd har gått i bhg sia ho va 11 mnd, å stortrives!!!
rødhette* Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Det så ut til at vi måtte ha dagmamma, men ble tilbudt barnehageplass i desember, så vi fikk valget. Vi valgte barnehageplass, og var kjempeglade for å ha fått den. Så jeg sier uten tvil BARNEHAGE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå