Babyluren Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Isj og æsj. Har merket dette noen ganger nå, og vet ikke riktig hva jeg skal gjøre med det. Jeg sykler stort sett til jobben hver dag. Når jeg kommer frem logger jeg meg på systemet og starter arbeidet. Etter ca 15-20 minutter begynner jeg å føle meg skikkelig uvel. Jeg kaldsvetter og kjenner prikkinger i huden samt at det svimler for meg og jeg føler meg skikkelig uvel, av og til litt småkvalm. Har ikke hatt noen som helst form for svangerskapsplager tidligere og er i min 23. uke nå. Den siste tiden har jeg og hatt litt problemer med at jeg stadig må på toalettet, og at det svir litt når jeg tisser. Vet ikke om det er noen sammenheng. Som regel gir svimlingen seg etter ca 20 minutter og er derfor til å holde ut, men i dag har jeg sittet med dette i over en time, og det har ikke lettet enda. Tvert i mot har bare kvalmen tiltatt i styrke. Jeg burde kanksje ringe legen, men er litt redd for å overdrive og være hysterisk. Dessuten er ikke legen min tilgjengelig utenom mandag og tirsdag, så passer liksom ikke å føle seg uvel på en torsdag... Jeg skal forøvrig til jordmor om en uke. Håper noen kan komme med råd? Kanksje har du opplevd noe lignende selv og fått tilbakemelding på hva det kna være? Akkurat nå vil jeg bare hjem i seng, men bare tanken på å reise meg fra pulten får meg til å slå fra meg tanken. Håper på svar...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 At det svir når du tisser, kan være et tegn på en urinveisinfeksjon, så det kan være lurt å levere inn urinprøve på legekontoret for sjekk. Når det gjelder svimmelheten; drikker du nok? får du i deg nok mat om morgenen? Kanskje også greit å sjekke blodtrykk og jernlager hos legen, for å utelukke at det er noe der. Kan også være stress som utløser det, har du en stressende jobb??
Babyluren Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Takk for svar Småtrollet Jeg regner nok med en urinveisinfeksjon, men tviler på at det har sammenheng med svimmelheten. Skal jo ha med urinprøve til jordmor, så regner med at de sjekker for UVI der. Tror jeg skal greie å holde ut en uke med det. Svimlingen er verre... Jeg spiser som en hest om dagen, så er ikke sannsynlig at jeg får for lite mat, snarere tvert om. Er tørst stort sett hele tiden, og prøver å være flink til å drikke. Stress på jobben, tja... har hauger og bunker av ting som haster, men opplever likevel ikke jobben spesielt stressende. Tenker det er mer sannsynlig at svimlingen skyldes blodtrykksfall etter miorgenens "treningsøkt", men jeg vet ikke om dette er noe sannsynlig forklaring? Er det noe som kan gjøres for å avhjelpe? Forebygge? Det er ikke lange turen det er snakk om heller, og blir ikke nevneverdig svett eller sliten av veien til jobb, så det blir litt voldsomt å påstå at sykkelturen er trening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå