Gå til innhold

vanlig at jordmor sjekker om man er moden uke 39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til jordmor idag,og tenkte jeg skulle spørre hun om hun kan sjekke om jeg er moden! men har hørt at det er noe de ikke gjør før man er på overtid.fordi de ikke vil "grafse"unødvendig inni der! er det forskjellig praksis fra helsestasjon til helsestasjon det der?at noen jordmødre sjekker,mens andre jordmødre ikke vil det. Noen som vet? Noen som har blitt sjekket eller spurt om å bli det,men fått nei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror bestemt ikke det vannlig eller standard at de sjekker modning ved kontroll i uke 39. Jeg ble i alle fall ikke sjekket emd førstemann enda jeg gikk over termin. Jeg har akkurat vært til kontroll hos jordmor med andremann (er i uke 39) nå og det ble ikke nevnt noe om dette.

Skrevet

Jeg ble ikke sjekket om jeg var moden på kontroll denne uken ( uke 39 ) tror ikke de vil gjøre det før det er veldig klare tegn på at det straks er igang, eller om du går en stund over termin..?

Nå aner ikke jeg da, siden jeg er førstegangs, men fra andre innlegg jeg har lest her så gjør de ikke det pga infeksjonsfare :)

Skrevet

Tror ikke det. Tror ikke det er så mye vits i heller, det er uansett vanskelig å spå når det skal skje... Det dummeste som er er leger/jordmødre som sier "nå er det nok ikke lenge igjen" -for det kan det godt være likevel, og så blir det bare så myyyye lenger å vente hvis det tar tid.

Skrevet

Har vært på kontroll idag og er 39 fullgåtte uker imorgen. Jordmor nevnte ikke noe om om dette, og jeg er heller ikke interessert. Vet ikke hva som er vanlig, men for min del ser jeg ikke helt poenget. Babyen kommer når den kommer uansett... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...