Bæibi1+2 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg vet denne burde ligge på barnevogndebatten men der er det så dødt så prøver meg her hvis det er noen snille sjeler som vil svare:-) Er midt i barenvogn-jungelen og blir ikke klok. Vi bor i by men går en del tur så må ha en vogn som kan kjøres på grusvei også. Ønsker en vogn som passer fra nyfødt. Hadde egentlig bestemt meg for en 3hjuling (teutonia spirit s eller tfk- men der er problematikken at den ikke er vendbar..) men så har jeg vært i to butikker hvor de som jobbet der anbefalte 4hjuling fordi 3hjulingene i følge dem er et trend-fenomen og at de kunne bli ustabile på røffere underlag. Resultatet er bare full forvirring! Er det noen som har noen tips og råd ang valg av vogn? Eventuelt noen som har valgt en 3hjuling og angrer på det??? Hvorfor har dere valgt 3 eller 4 hjul? All hjelp mottas med takk! HJELP:-)
jacobblirstorebror Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Jeg tror ikke det finnes noe fasit på dette spørsmålet. Kan fortelle at vi kjøpte Bogaboo til vår sønn som kom i 06. Det er en 4hjuling med 2 ganske små hjul foran. Vi har vært veldig fornøyde. Den er kjempe lett å bære og supergod å trille/manøvrere. Ulempen er at det kan være litt kronglete på grus eller i skogen, men vi har mest gått på asfalt. Kommer til å benytte denne også denne gangen når nr 2 kommer i juni. Den kan forøvrig snus. Har en vennine med en Emmaljunga også 4 hjuling. Den er nok mye bedre på grus, men har den ulempen at den er stor og veldig tung. Håper det hjalp deg litt. :-)
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 jeg har jobbet i barnehage i 7 år og ANBEFALER PÅ DET STERKESTE 4 hjul!!! de fleste 3 hjulingene er så ustabile. !!
Bæibi1+2 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 Takk, da rykker 4 hjul opp på lista...:-)
Kinelind2 Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har 3hjuling til min sønn, men det skal jeg ABSOLUTT IKKE ha til det nye nurket som kommer i Juli! Nei huff, velg heller 4hjuling du....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Hvilken 3hjuling hadde du og hva var problemet? Jeg har samme dillemma som HI... Men godt å høre noen negative reaksjoner på 3h også, synes de får så mye skryt ellers. Selv om det selvfølgelig er en smakssak uansett...
mossik en av hver pluss en til Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Hei. jeg har en TFK 3 hjuling til tulla på 17 mnd. Den er ikke ustabil i det hele tatt, men den er jo stor da. Men det er mange 3 hjulinger som er veldig ustabile og dette er noe man helt klart må ta hensyn til. Nå venter vi nr to og er på nytt ute i denne jungelen. Tullemor bruker fortsatt vognen sin hver dag, hvis ikke hadde nestemann fått denne. Vurderer veldig nå om jeg skal ha 4 hjulingmed svingbare hjul eller en ny TFK. Tror nok det blir det siste. Elsker denne vognen selv om det ikke er vendbart sete. Men til syvende og sist er det hva du syntes er fint og hvilket bruk du skal ha som teller. Skal du bare ha den til bybruk tenk på en som er liten og nett, skal babyen sove ute er det greit med en litt større etc etc- Lykke til
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Har simo 4-hjuling og OTH 3-hjuling og kommer absolutt ikke til å bruke 4-hjulingen til nr 2. Svintung og vanskelig å manøvrere i forhold til OTH'en som er superlett å trille og lett å ta ut og inn av bilen. Jeg har spart skuldrene mine for mye trøbbel etter at jeg kjøpte OTH. Det er bare tull at 3-hjulinger er ustabile. Noen vogner er det som feks. Quinny freestyle. Men OTH'en som jeg har er stødig som pokker. Jeg bor på landet og triller mye i ulendt terreng og der er den mye bedre enn simoen. OTH kan ikke vendes i stittedelen og for noen er det et problem. For oss har det ikke vært problematisk i hele tatt. De aller fleste jeg kjenner som har kjøpt 4-hjuling først har gått over til å kjøpe 3-hjuling rett og slett fordi de er så utrolig mye lettere å manøvrere.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Har kjempegod erfaring med 3-hjuling! De fleste i min vennekrets og familie har hatt Quinnyvogner med 3 hjul og er veldig fornøyde. Vi har også trilla masse med disse, og de er ikke ustabile i det hele tatt. Selv har vi nå kjøpt Quinny Speedy, litt bredere enn vanlig Quinny, og den er hvertfall helt stabil og trygg, også på ujevnt underlag. Er så lei av de hysteriske inne på disse sidene som snakker som om de utsetter barnet ditt for dødsrisiko hvis du bruker en 3-hjuling,l for noe tull! Hvis de hadde vært så farlige for barna som enkelte påstår, hadde de ikke vært lov å selge. Så velg 3-hjuling hvis du har lyst, lette å manøvrere, slå sammen, lette i vekt, STABILE og superlekre =) Hilsen Quinny fan
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Jeg syns personlig 4-hjulinger ser bedre ut jeg da. Men jeg vet at hvis du tar mye buss, tog ol så fungerer det enklere med 4-hjuling enn de med tre hjul. Jeg har hatt simo kombi til mine to første barn og er veldig fornøyd med denne. Nå som vi venter nr3 må vi ha en vogn som tar mindre plass. HAr sett litt på Teutonia Mistral jeg da. Kjøper kun vogn med 4 hjul. Jeg er skeptisk til de nye vognene med små hjul foran, åssen fungere de i snø og slaps tenker jeg..... Men jeg personlig liker altså 4 hjul og anbefaler disse.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Eg hadde Basson roma til første mann, og teutonia prestige til andre mann...Er veldig fornøgd med negge to...Basson vogna var ganske stor,men stødig og god...lett å køyre... Teutonia vogna er eg veldig fornøgd med....Den kan ein snu,og det er eg veldig fornøgd med...Eg vil absolutt anbefale vogner med 4 hjul...Eg hadde bestemt meg før eg fekk ungar at vogner med 3 hjul skulle eg ikkje ha.... Lykke til med barnevognvalget...
Tredje bolla i magen :) Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har hatt Simo Kombi og har Quinny Freestyle nå. Kommer til å kjøpe en 4-hjuling denne gangen. Simo var stabil og god å trille og kunne brukes lenge. Quinnyvogna er ustødig, vinglete å trille, åpen, elendig på ulendt underlag og tipper lett bakover når ungen blir litt større og skal ligge i den. I tillegg er den tungvindt å slå sammen og tar veldig stor plass sammenslått. Bagen til Quinnyvogna er også veldig liten. Det eneste jeg er fornøyd med når det gjelder Quinnyvogna er at den er lett å trille i butikker pga det svingbare forhjulet. Og at det er praktisk å kunne klikke bilstolen på understellet på den. Skal i alle fall ha en stødig og god 4-hjuling denne gangen. Triller mest på grusveier da, og en del på snø.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #14 Skrevet 4. januar 2008 er enig med deg at quinny er bra men av erfaring i bruk i barnehage(som jeg regner med at de fleste skal begynne i) så er de ikke trygge! der er det mange flittige fingre som gjerne vil hjelpe til eller kikke oppi! da står de gjerne på siden.. vips..velt. der jeg jobber har vi heldigvis av erfaring stengt av området der de små sover... jeg pratet engang men en butikk som solgte herlige 3 hjulinger i alle mulige slag (nevner ikke butikk) to av de jeg pratet med skulle ønske de slapp å selge 3 hjulingene for de var en smule ustabile i forhold til 4 hjulingene!!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har hatt Simo kombi til alle mine barn, og er kjempefornøyd med den. Kjøpte en Teutonia 3-hjuling til tredjemann. kjempegod å trille, men alt for liten (gutten min stanget oppi kalesjen da han var litt over året). I tillegg var den ustødig. Holdt på å velte flere ganger når han bøyde seg ut for å se bakover, eller når jeg måtte trille baklengs pga dårlig vær eller føre. solgte den uten anger i fjor, og kommer ikke til å kjøpe ny. Tar heller en litt tyngre vogn, som jeg kan stole på. Er kanskje annerledes for folk som bor i byer med asfalt? Ellers så har vel alle sine favoritter og meninger. Ingen blir vel enige:) . Men, jeg satser i hvert fall på norske (nordiske) vogner laget for vårt tøffe klima.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå