Gå til innhold

var på 6 ukers kontroll i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

og Linnea hadde gått opp 285 g siden hun ble født, og det var helsesøster fornøyd med.....og hun hadde blitt 5,5 cm lengere også :)

dere som har fått jente hvor mye hadde hun gått opp på 6 ukers kontrollen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa mi hadde gått opp 1500 gr fra fødsel til 6 ukers, og strekt seg 6 cm

Skrevet

Da jeg var på 6 ukers kontroll med jenta mi, så hadde hun gått opp 1660 gram og så hadde hun blitt 7 cm lengre

Skrevet

1500 gram og 6 cm her også.

Jeg synes 285 g hørtes lite ut, uten at JEG er noen ekspert, da.... :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

kanskje en skriveleif? For det er lite... og jeg tror neppe hs hadde vært fornøyd, MEN, det kan jo være grunner til det også :o) Kanskje prematur?

Skrevet

Nei hun er ikke prematur......

hun veide 3580 g ved fødselen og var 50 lang

nå veide hun 3865g synes det var veldig lite jeg også!

vet jo at jentene som regel er mindre enn guttene for Sander la på seg bare 595g ved 6 ukers kontrollen

men helsesøster var fornøyd i går går etter sin kurve, men når du sier at det var lite så begynner jeg å lure?? (synes jo det selv også)

kanskje ta en tlf til hs å høre om det er vanlig at de går opp så lite...

har jo masse melk, men hun gulper opp en del etter ammingen :(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke bli bekymret da, jeg bare syns det var veldig lite, for det var det jenta mi gikk opp på 5 dager.... og jenta mi var, og er, liten! Hun ble født 2800..

MEN, om helsesøster sier det er bra, og går utfra kurven til jenta di, så er vel det flott?

Sønnen min gikk opp 170 gram fra fødsel torsdag, til påfølgende mandag. Og hadde gått fra 3965 (fødsel), til 6380 ved 6ukers.. så ser stor forskjell på de 2 mine..

Skrevet

Min jente var gått opp 1000 g fra fødselsvekten da hun var 4 uker . Men hun gikk ikke ned så mye de første dagene.

Det kan være at din gikk ned mye de første dagene og må gå opp mer for å nå fødselsvekten , så hun har lagt på seg mer !?

Vet ikke jeg alltså , bae en tanke !

Skrevet

1350 gram og 9 cm....

Slank jente, hehe....

Ta en tlf til hs og hør om du er bekymret, er sikkert helt fint, det er veldig individuelt og de vokser i rykk og napp :o)

Skrevet

Milla gikk fra 3350g til 4460g på 6 ukers kontrollen. Husker ikke lengden...

Skrevet

Oi...bare jeg som har fløte ser jeg. Min hadde gått opp 2000gr til 6ukers kontrollen og strekt seg 9.5cm :)

Skrevet

Palmesus med ring på finger'n!

Neida er ikke bekymret, men ser jo at alle dere andre har jenter som har gått opp 1 kg eller mere...men når helsesøster sier at kurven er fin så får jeg bare stole på det :)

linnea gikk ned under 10% etter dag nr 2 så hun veide rundt 3240 om jeg ikke husker feil og når vi reiste hjem så veide hun 3380 tror jeg..

Skrevet

mathilde gikk opp fra 2390 til 3930 på 6 uke :-)

Skrevet

Tuva gjekk opp 215 gram i veka, og hadde auke 1300g til saman på seks vekers kontrollen. Dei målte ikkje lengden. Syntes det høyrtes veldig lite ut eg da. Særlig i forhold til resten her.

Skrevet

Mine har lagt på seg 1-1,5kg og eg har gutt og jente, dei har vokst

7-9cm.

Var faktisk jenta mi som la på seg mest...... mens gutten min voks mest........... Ingen er like

Skrevet

hun veide 3580 g ved fødselen og var 50 lang

nå veide hun 3865g synes det var veldig lite jeg også!

vet jo at jentene som regel er mindre enn guttene for Sander la på seg bare 595g ved 6 ukers kontrollen

--> sikker på at jordmora har skrevet ned rikti? Kan det hende ho har blitt 4865? Eg hadde målt var eg deg. Først meg på badevekta og så meg og ungen på badevekta, deretter rekner du ut differansen (slik me veger bikkja her i huset, hehe)

Skrevet

det var faktisk jeg og sambo som veide henne på vekta på hs

og der sto det 4014 og da hadde hun bleie og en body på seg

så trakk helsesøster fra 150g for bodyen..

nå veide jeg meg med linnea og så uten og da veide hun pluselig bare 3,5kg !! skjønner ingen ting jeg..

får kanskje gå å veie henne igjen til mandag.......

eller så må vekta der borte vise feil akkurat når vi la henne på den

Skrevet

ringte hs nå og skal på veiekontroll i morra kl 11

der sto det i papirene at hun veide 3865 hvor de har fått det fra vet jeg ikke......kommer til å spørre sambo når han kommer fra jobben hva vekta sto på slik at vi vet det begge to

gud så irritert jeg er på han som absolutt skulle legge henne på vekta før helsesøster så hva det sto grrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Skrevet

hei du :o) Alt bra ellers med dere? lenge siden jeg har sett deg her... (eller er jeg blind?)

vasla her la på seg 1,5kg fra fødsel til 8ukers kontroll.. (hadde ikke 6 ukers)

Ring HS i morgen du vennen, så får du høre hva dem sier.. Men har du veid henne på HS før? Det kan faktisk vere ganske stor forskjell på vektene på HS og sykehuset! Det er det i allefall her... men sååå stor forskjell vet jeg ikke om det går an.. bare en tanke :o)

Skrevet

jeg skal dit i morra kl 11

har veid linnea der 13 des og da veide hun 3700 så det kan nok stemme at hun veier 3865 nå det får vi greie på i morra

Sander er hjemme fra bhg pga han hadde feber på 39 i morres

og i morra er det planleggingsdag...

er ikke så mye her akkurat bare sånn til og fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...