Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har en mann som jobber ganske mye. Fra halv åtte-åtte til ca kl 18 på kvelden. Vi har to barn fra før, ene i barnhagen og den andre på skolen. Jeg er sykemeldt pga. ekstrem trøtthet (sover stort sett elendig på natta) og har endel vondt i hodet. Er nå i uke 31. Jeg gjør alt her hjemme av husarbeid, klesvask, handling, matlaging, oppfølging av unger. Jeg blir så fort sliten og trøtt og må derfor hvile masse. Føler ikke jeg klarer å være en god nok mamma for barna mine akkurat nå! Ligger jo på sofaen hele tiden føler jeg. Men så hender det at jeg spør om mannen min kan levere minstemann i barnehagen. Jeg står alltid opp med han som skal på skolen kl halv åtte. Dersom mannen min leverer minsten, kan jeg derfor gå og legge meg igjen når eldste har gått på skolen. Jeg er ofte så trøtt etter en natt med bare 3-4 timers søvn at jeg er helt svimmel og kvalm. Mannen min blir sur når han må levere og sier at jeg kan vel sove hele dagen. Det er vel forsåvidt sant det, men det er ganske mange andre ting også som skal ordnes når jeg er "alene" om alt. (Nå høres det kanskje ut som mannen min aldri gjør noe. Må legge til at han er veldig flink til å finne på ting med ungene i helgene.) Uff, dette ble visst litt langt, men trenger litt tilbakemelding. Er jeg helt urimelig som spør om hjelp til levering i barnehagen av og til? Takk til deg som gadd å lese ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 jeg syntes det er rett og rimelig at han skal trø til litt. bare ta deg en prat med han å spør om han heller vill gjøre husarbeid enn å kjøre misten i bhg. å menn skal gjøre så mye ut av en liten sak, hvis han uansett skal ut å kjøre er det vell ikke noe problem å ta han med. håper det ordner seg lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg syns ikke du er urimelig nei! Virker som mannfolk tenker av og til "jeg jobber jo tross alt, så da trenger ikke jeg gjøre mer"....urgh! Litt irritert selv akuratt nå. Det er jo en grunn til at vi er sykemeldt, også da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå