Gå til innhold

Uff blir gal snart..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som akkurat har blitt 8 mnd har funnet ut at det er greit å være våken hele natta. Ho sovner greit i 7 tiden når vi legger ho men så når klokka runder midnatt er det opp. Og da holder ho det gående hele natta. I går sovna ho halv 5 om morran igjen og sov et par timer. I natt sov ho bare en halv time og så våken igjen. Hva skal vi gjøre kan jo ikke la ho holde på sånn. Ho sover ikke mye for alderen om dagen heller. ho har gjerne 2 lurer en på et par timer og en på ca en halvtime.

Ho gråter ikke så vi har prøvd å ha ho liggende i senga men ho prater med så høye lyder og "roper" noe som da gjør det umulig for oss begge å sove. så ender jo med at faren gir opp å tar ho ut på stua slik at jeg skal få sove noen timer.

Vi bor i blokk også og har derfor 3 andre mennesker med soverom som ligger vegg i vegg med oss og når ho er så høylytt er jeg litt redd for at ho skal forstyrre andre også.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke...Jeg synes hun sover mye på dagen.Har 3 mnd gammel baby som sover mindre...

Skrevet

Kanskje prøve å gjøre de soveøktene på dagen kortere...virker på meg som hun sover for mye på dagen. Jenta mi på snart 10uker sover mindre hun og!

Skrevet

Jeg syns også det høres ut som hun sover for lange økter på dagen. Vi hadde bare to lurer på dagen når gutten vår var ca. 8 mnd. Da sov han kanskje 2 timer den ene luren (midt på dagen), og ca. 1 time etter middag. Men han fikk aldri sove etter kl. 17. Men han sov ofte fra 16 til 17.. Han la seg da kl. 19.

Prøv å la henne sove mindre på dagen. Men ikke regn med at det går seg til etter en dag. Gi henne noen dager til å komme inn i en ny rutine.. =)

Skrevet

Ser nå at jeg har leste feil.. Trodde du mente at hun hadde to lurer på 2 timer hver..=S

Men uansett.. Kanskje 2,5 timer i løpet av dagen er for mye for jenta di..

Skrevet

hmm karnsje jeg har skrevet noe uklart men ho sover bare 2 ganger om dagen...................... Ho har en lur på ca 2 timer på formidagen. (sover gjerne fra 9 tiden til 11 tiden.) så sover hun gjerne en halv time rundt 15:00.

Så ho sover mindre en det du sa din gjorde.....

Lar jeg ho sove mindre en det på dagen klarer jeg ikke å få ho til å være våken så lenge som til klokka 19 før ho sovner om kvelden.

Og er jo ikke noe problem å legge ho for kvelden er at ho våkner rundt midnatt og syntes at ho har sovet nok.

HI

Skrevet

Oi!Jeg har lest feil,beklager.Kanskje du skal legge henne litt senere?Ikke det litt tidlig med 19?Eller?Jeg vet egentlig ikke :) Min baby legger seg kl 22....

Skrevet

Jeg har prøvd å skyve på sovinga så ho kunne legge seg 20-21 tiden men går ikke ho er så trøtt klokka 19. at det er et aber å holde ho våken helt til da.

HI

Skrevet

Tror rett og slett du må kutte ned til bare en lur på dagen jeg. Og ja, det kommertil å bli beintøft med ekstremt mye sutring fra hennes side fordi hun kommer til å være stuptrøtt og pissur, men om du holder ut tar det ikke mer en en ukestid sånn ca så vil jeg tro du har fått inn andre og bedre rutiner for henne som vil gagne alle. Her har vi i hvertfall brukt ca en ukes tid på å kutte ned fra to til en lur på de to eldste, det er tøft mens det står på, men vel verd det for alle parter.

Skrevet

Jeg legger babyen min kl 19,så vokner jeg han kl 20,så legger han igjen kl 22....

Skrevet

Vi hadde akkurat samme problem med vår 8 mnd jente! Vet ikke om hun fortsatt får mat på natten, men her i huset hjalp det veldig med nattavvenning. Nå er hun våken fra 10 min til 2 timer på natten, mot 5 timer før. Ellers så ville jeg prøvd å legge henne på eget rom om det er mulig! Og ikke ta henne opp på natten. Ikke snakk til henne eller noe. Da vil hun kanskje finne ut at det har ingen hensikt å våkne på natten det skjer jo ikke noe da likevel!

Jeg prøvde også å la henne sove mindre på dagtid, var nede i 1 1/2 time en stund, men det resulterte i en overtrøtt og sutrete unge, som ikke ville sovne på kvelden, men var likevel våken på natten!

Nå sover snuppa mi ca 3 1/2 time om dagen.

Dette var mine erfaringe i alle fall! Lykke til, det steintøft og frustrerende mens det står på, Men kjempedeilig når det er over!

Skrevet

Takk for svar, er ikke puppen ho vokner for her. Og har prøvd å la henne ligge, når dette skjedde tidligere var det greit nok for hun bare hadde lave lyder. Nå er det morosomste som finnes å lage disse høye lydene som føles som går gjennom marg og bein en periode.

Hadde vi hatt 2 soverom hadde vi bare flyttet henne da hun faktisk ikke er interesert i oss bare turner rundt i senga og skravler.

Vi har snakket om å ta senga hennes ut på stua slik at hun ikke forstyrrer oss like mye. Vi hører henne selvfølgelig alikevel da. Men hun kan ikke se oss i hele tatt. Og så slipper naboene litt bråk.

HI

Skrevet

Jeg synes ikke at jenta di sover for mye på dagen. Jenta mi på 9 mnd sover 2x1,5 time på dagen og mellom 10 og 12 timer på natta. Synes ikke en skal sammenligne en 3 mnd gammel babys døgnrytme med en 8 mnd. Når jenta mi var 3 mnd var det noen dager hun sov 1 time iløpet av hele dagen mens andre dager kunne hun sove 6-7 timer i løpet av dagen. En 8 mnd gammel baby har bedre rutiner på søvnen og kan sove lenger sammenhengende. En ettåring kan jo gjerne sove 2-3 timer i løpet av en dag.

Skrevet

Hvis det ikke hjelper å korte ned på lurene på dagen, kan du kanskje prøve noe litt motsatt - nemlig legge henne litt tidligere.Det verste som finns er overtrøtte babyer. Det funket i alle for en jeg kjenner med en 10 mnd gammel baby. Ikke alltid lett å forstå seg på disse små. Sover de dårlig fordi de ikke er trøtte eller fordi de er overtrøtte? Jeg vet ikke når regelen "søvn avler søvn" slutter å gjelde....Men en ting jeg har merket med min baby på 6 mnd er at han har behov for mer søvn nå som det er så mørkt ute enn det han hadde før. Tror de er som oss, at de kan bli vintertrøtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...