Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Er helt rådløs her...Har en 3 år gammal gutt som ligger under gjennomsnittet på vektkurven uansett hva han eter. Det blir derfor ekstra ille når han får omgangsjuke, fordi han ikke har noe fettlager. Sist gang hadde han det når han var 1.5 år, og etter 10 dager med oppkast og diare har han sluttet å ta til seg næring, og vi måtte på sjukehuset til utredning osv. Nå e det fjerde dagen han ikke spiser noen ting, blir bare tynnere og tynnere, og kaster opp/har diare. Ikke orker han noen ting heller, bare ligger og sover nesten hele døgnet. Han får riktignok i seg litt vann, men det e alt. Bare lurer på hva jeg kan gjøre for å ikke la det gå så langt som forrige gang, blir vanskelig å få han på sjukehuset nå, når jeg har en 2 mnd gammel jente i tillegg. Vet ikke hva som er vanlig at omgangsjuken varer, bare at 10 dager som forrige gang hørtes alt for mye ut, han så jo ut som skjelett forrige gang han hadde det, og var helt fraværende. Hvis han blir kjempedårlig i helga, så har vi et problem, fordi folk her på legevakta bare ler av meg og ikke gidder å ta han inn for sjekk (generelt problem med legevakta i Drammen, dem vil helst ikke ha syke folk hos seg:) Burde jeg ringe til fastlegen hans idag for å få råd eller e det vanlig at dette fortsetter i 1 uke og at de ikke spiser noe på flere dager i strek?? Hilsen bekymret småbarnsmor
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ring helsestasjonen eller fastlegen eller om dere har noen barnelege. Gutten vår var også slik. Da han var halvannet år var han gjennom en operasjon, hadde infeksjon på infeksjon etter dette og var nede på 8 kg. Han var bare skinn og bein, men han lever i beste velgående? Lillemor er også av den slanke typen og ligger godt under snittet.. Hun sliter litt med allergi og spisevegring (sannsynligvis pga. trangt svelg hun også samme opplegg som broren). Hun veide mye mindre enn alle på gruppa vi går på og i tillegg begynte hun å gå ned i vekt.. Jeg vet hvor frustrerende det er, men det går nok bra. Har dere vært til ernæringsfysiolog? Mangler gutten noen stoffer i kroppen? Har han f.eks. nok jern? Hvor mye veier han, og hvor høy er han?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Kanskje han kunne fått juice i stedet for vann? F.eks blåbær juice. Det hjelper på magen også og han får litt energi.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Skulle så klart være ! og ikke ? etter velgående. Gikk litt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå