Gå til innhold

"tørr" ikke handle inn noe...


connie79 er 2barnsmor:)

Anbefalte innlegg

Nå har vi tippet over i 2008, men jeg er så overtruisk og redd fpr at det skal gå galt før eller under fødselen at tanken på å handle inn ting skremmer meg..

 

Når begynner dere å handle inn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede endel tøy (nyinnkjøp og arvet) i hus. Tenkte jeg skulle få på plass alt av stort utstyr i løpet av de 2 neste mnd.. Greit å ha alt klart, man jo vet aldri - den lille kan melde sin ankomst tidligere enn planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på det i går... har vært veldig rolig og tenkt at jeg har kjempegod tid, men det finnes jo barn som kommer før tiden også.

tror jeg skal kjøpe vogn denne uken... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen små plagg alt, og planlegger de litt større tingene slik at når vi får engangs støtten så kan vi bare dra og kjøpe det....Vil ha alt klart i god tid,går med en følelse av at snuppa kanskje kommer før tiden...

Og så er det greitt å være ferdig med alt. Med Lukas var klærne vasket og lagt i kommoden god tid i forveien. Er så deilig å kunne slippe å tenke å det....

Men skal ikke si at eg ikke er redd for at noe går galt...men prøver å tenke positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt lettere nå som vi vet det blir en gutt, for da er det i allefall ikke nødvendig å kjøpe inn så mye klær. Har det meste fra før også, så det er stort set bare vogn og bilsete vi trenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan noen gang garantere at alt går bra verken før babyen er født eller senere.

Det kan jo ikke hindre deg i å kjøpe det du trenger.

 

Gjør det heller nå, mens du er i god form enn helt på slutten for da skal jeg love deg at du ikke orker å gå i kjøpe senter hele dagen!

 

Plutselig kommer babyen før enn det man tror også sitter du der med ingenting i huset.

 

Jeg synes det var betryggende at iallefall de praktiske tingene som, klær, vogn, seng, stellebord og bleiet var i huset når jeg kom hjem fra sykehuset.

Det sist i verden jeg hadde lyst til da var å dra ut å handle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også sånn før.. men nå siste par ukene har ting endret seg.. for ting "kan skje" om 2...4....7 år også.. jeg tror man blir litt gal av å gå rundt å tenke sånn... Og skulle det gå galt *bank i bordet* så blir det like trist om man har babyting stående enn om man ikke har det..jeg tror ikke det er sånnt som gjør sorgen stor eller liten... Og når man først har turt å begynne å kjøpe litt så er det såå morsomt!!! Jeg har først nå kunne slippe gleden løs på en annen måte!

 

Men av utstyr så har vi nå arvet eller kjøpt det meste, og alt er kjøpt inn i såkalte nøytrale farger.. selv om vi nå vet at vi får ei jente..kan det hende det blir flere barn etter hvert og kanskje også en gutt neste gang....og dersom det nå ikke lykkes denne gangen skal vi nok få bruk for det om ikke så mange år uansett...

 

Jeg har uansett lyst på barn en gang i fremtiden... og jeg har jo et i magen nå.. som sparker og dunker...så jeg ser ikke noen grunn til ikke å forberede ankomsten så langt som vi er kommet nå... for sannsynligheten for at det skal gå bra nå er jo uansett veldig stor! ;O)

 

Godt nyttår forresten! ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Må nok si at jeg har ikke tatt fram eller kjøpt noen ting ennå, og jeg har termin 2 mai.Har ikke peiling på om det blir gutt eller jente eller:-) Det er 11 år siden sist, men tenker helt annerledes nå enn da, tar det ikke som en selvfølge at alt er ok før jeg har babyen i hendene mine. Fordi om jeg føder nå, er det ikke sikkert den lever over. Og jo du tenker nok mere på det hvis det skulle gå galt hvis du har kjøpt ferdig alt sammen så lenge før. Jeg skal i alle fall vente en måned til før jeg begynner å handle inn vogn og stellebord. Så du er ikke alene om å vente:-) Ta det når du føler for det selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt som deg jeg også. Men nå har vi det meste fra før etter storesøster.

Vogn fikk vi kjempe tilbud på og kunne ikke la være. Og klær har vi fra første mann og har arvet en del også.

 

Så jeg er så og si ferdig med alt forutenom stelleprodukter som bleier og slikt da.

 

Har ikke termin før 17 mai.Var ute i god tid denne gangen jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et vennepar som venter barn omtrent samtidig som oss. Hun er russisk - han norsk. Russiske familier er visst litt overtroiske, så venneparet får ikke lov til å handle inn noe som helst til babyen før den er født. (De tror ting lettere kan gå galt om en har handlet inn på forhånd.)

 

Vet ikke helt jeg - å springe desperat i barnebutikker rett etter fødsel høres ikke spesielt praktisk ut. Dessuten finner en neppe de beste tilbudene når en må ha tingen _NÅ_.

 

Dessuten; både emballasje og utstyr inneholder gjerne gasser som bør luftes godt ut før ungen tar dem i bruk. Spesielt plastbaserte produkter (inkl. skumgummimadrass) kan avgi eftalater i ganske lang tid. Derfor har jeg tenkt å kjøpe inn relativt snart - og la tingene lufte seg godt før bruk.

(Husk også at foreningen mot krybbedød anbefaler at en kjøper NY madrass til ungen - arvede madrasser kan ha gulpe/oppkast/avføringsrester m. bakterier nede i skumgummien - bakterier som den nye ungen ikke har immunsystem imot. I tillegg kan bakteriene avgi gasser som ikke er noe sunne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..vi må også fordele litt rett og slett pga økonomien..barneutstyr er jo så dyrt! Så vi kjøper noe brukt og noe på tilbud...så får vi kjøpe det siste vi trenger som vi ikke har fått på tilbud når det nærmer seg... sånn somm myggnett og regntrekk til vogna osv.. bleier og stelleprod. tar vi også senere... Men kjipt å komme hjem på helligdag eller søndag å ikke ha bleier kanskje..hehehe.. ordner seg vel det også. sykehuset kan vel også sende med et par bleier dersom nødvendig..

 

Gleder meg til å pakke sykehusbag jeg!!! Håper jeg blir av de heldige som får gjort det.... ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt det der med å handle nøytrale farger selv om jeg vet det blir gutt. kan jo komme en jente senere. Har ei på 7 år fra før, men hun fikk mye rosa. En annen ting er jo at mann får så sinnsykt mye gaver. kan jo ønske mer bodyer og sånn...

 

Roer det ett par mnd. til jeg trur jeg. store søster kom 9 dager etter termin, så jeg venter ikke noe før i allefall.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å handle nå... har kjøpt litt klær til han på salg nå.. driver å ser på vogn nå også..håper på at den kommer på salg snart..;)

 

ellers så har vi seng, bilsete, stellebord..... fra storesøsteren.. hun er bare 1.5 år så det er relativt nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...