Joikaboll@ Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Den første som snart er 14 år siden. Siden har unga kommet raskere og raskere, samt tidligere, så lurer på hvordan det blir med nr 5 til sommeren.. Ung, dum og naiv som 19 åring og førstegangsfødene skjønte jeg ikke noe. 21.30 spratt slimproppen og jeg kjente "noe rart" i magen, jeg ringte føden å forklarte meg, kjentes litt ut som om noen stakk meg med en nål i magen med jevne mellomrom. JM sa at siden det var 4 uker igjen til termin var det ikke så mye å bry seg om, men jeg kunne jo komme en tur å ta rtg og UL som jeg hadde time til morgnen etter pga mistanke om seteleie. Kom dit rett over 1 på natta, pratet litt og tok UL, joda, seteleie blei bekreftet, så det bar til rtg og det viste at bekkenet var stort nok til setefødsel. Vi sa hade og gikk ut mottagelsen kl. 02.30, da sa mannen: skal vi ikke gå opp å høre om dem bør ta en gu på deg da. Så det gjorde vi, hadde da 10 cm åpning og jenta var ute 02.40 ;o)
Dailis Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Såpass ja, hehe. Du beskriver det ikke som en fæl fødsel nei:) Du kan jo få igangsettelse om du har styrtfødsler. Jeg har og hatt kjappe fødsler. Siste var egentlig for kjapt, det var ikke sunt for lille..... Og ikke moro å risikere fødsel i veikanten;) Fødsler er bare hyggelig....Litt vemodig å ikke skulle oppleve det igjen...Lykke til til sommeren:)
sveis Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Oi!!! Og så har de tre neste kommet raskere? Får vi ikke de andre fødselshistoriene også da? :-)
Joikaboll@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2008 Tror det blir lite med igangsettelse på meg gitt, har med alle 4 hatt 10 cm åpning ved ankomst føden og da har unga "ploppa" ut før jeg har sagt smør. Blei spennende å se om det blir grøftefødsel, i såfall er jo årstida passende mot novembergutta x 3
Joikaboll@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2008 Så jeg skal komme med alle 4 altså ) Første var 2,4 kg og 42 cm Nr 2, jeg startet med rier kl. 00.30, 5 minutters mellomrom. Fikk plassert jentungen hos besteforeldre og ankom føden 01.35 og gutten var ute 01.42 3,1 kg og 50 cm Nr 3. Hadde falske rier i uke 30 som endte i 3-4 cm åpning. Men gikk til uke 36 før fødselen startet. Hadde heller ikke denne gangen rier, men dro en tur på føden for å sjekke da jeg hadde sterke og inntense kynnere. Kom inn rett før 03 og gutten var ute 03.05 3,2 kg og 48 cm Nr 4, svake kynnere fredag kveld, uten mønster, men magefølelsen sa at tiden var inne, gikk å la meg litt over 1 og sov til 07, da våknet jeg og var veldig rastløs. Ringte barnevakta som kom 8, så dro vi på føden. Pga bekkenlåsning sleit jeg med å få han ut, hofter og bein låste seg på meg så jeg klarte ikke fullføre pressa og få han ut, men etter en pressrie og et heftig press i knestående skvatt han ut kl 10.25 2,9 kg og 46 cm Nr 5 sklir ut før jeg aner ordet av det og helst før jeg kommer meg ut døra hjemme her, så slipper jeg kjøreturen frem og tilbake samme dag, og samtidig sparer jeg penger på å slippe forbi kjøpesenteret på vei hjem )
Dailis Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Har hatt planlagte igangsettelser jeg. Den siste 15 dager før termin. Den ene jeg har født av meg selv var jeg tilfeldigvis på sykehuset når ejg fikk 1. rien, da hadde jeg 8 cm. Skummelt å åpne seg uten rier. Men om du pleier å føde før termin kan det jo være at de er vriene. Men jeg synes det var trygt:) Sommerbarn er kjekt i så måte ja, og på mange andre måter og:)
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Fy flate... du vet jo ikke hva rier er for noe. Heldiggris. En jeg kjenner har det og sånn. Kom inn på føden for sjekk på overtid og visste ikke at fødselen var igang en gang. Og jordmor spurte : Eh, har du pressrier nå eller ? Hun sa: Eh, vet ikke jeg ... Og så var ungen ute.
Joikaboll@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2008 Det er egentlig veldig behagelig ja ) Måtte sy noen få sting etter etter første fødsel ellers har alt gått knirkefritt og vi har reist hjem få timer etter fødsel. Kan ikke bli bedre ;o)
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Jaja, det er noen som har det ja... Nei på tide å legge seg... God natt :-)
Joikaboll@ Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2008 Det er sant, nå får det være natt. God natt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå