Sissel84 Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hva vil det si å bli strippet av jm og hva skal til for at hun gjør dette? er det noe man må be om selv? Og hvordan virker det? Har ikke hørt om det fra min jm,bare skum lest litt om det. Håper noen vil være så snill å svare meg. På forhånd,tusen takk.
♥Tullerusk♥ Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Å bli strippet vil si at Jordmor røsker litt i livmortappen/munnen...Hun kjenner om livmormunnen er moden eller ikke...Det er også for å sette i gang fødselen hvis denne er moden... Tror det var noe sånt...=o) Men du kan høre med Jordmor om hun kan kjenne litt på den. Og vil tro dette gjøre rett rundt termine eller ved overtid...
♥Tullerusk♥ Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Hvis han/hun vil det, så vil jeg tro det...Men er litt usikker på det da...Legen min ville nok ikke ha gjort det... Er vel ikke noe annet å gjøre enn å spørre...Ikke alle som vil gjøre det...Men tror jeg heller ville gått til en som virkelig kan det..En fødselslege eller jordmor...
♥Tullerusk♥ Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 For å ha det helt klart, så er dette noe jeg tror... Dere må nesten spørre legen/jordmoren deres om dette...Da får dere det riktige svaret...
melkekua™ Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Ved forrige svangerskap var det en overlege som strippet meg.
canutten Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 hos meg var det gyn på overtidskontroll som gjorde det. hun gikk inn og strøk babyen over hodet. dette stimulerte til fødsel ganske raskt. selve strippinga var ekstremt smertefult men over i løpet av to sekunder. i ettertid står det som noe av det vondeste med hele fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå