junior&vesl@ Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Pappa`n er fra danmark og han har bodd i Norge i 8 år nå. Vi har flere ganger snakket på å flytte til DK, men det har hele tiden blitt med praten. Nå har pappa`n så hjemlengsel -han lider skikkelig og har til tider vært i dårlig humør og vanskelig å bo sammen med. Forholdet har slitt skikkelig, nesten brudd -men det eneste vi vil er jo å holde sammen. Her vi bor nå har vi ingen røtter eller familie. Min familie bor langt fra oss, det vil bli samme distanse om vi bor i DK eller her. Vi har mange venner i DK og hele hans familie bor på et sted der, noe vi virkelig har savnet her til tider. Nå flytter barnefar ned til DK for å jobbe der i noen måneder for å finne ut om det er virkelig savnet som gjør han ulykkelig, eller om det bare er en drøm han har... Jeg flytter gjerne etter til DK jeg hvis han vil bli boende der, og det vil ikke bli noe problem for barna heller. Men, jeg tenker hele tiden på; er jeg "gal" som blir med dit, når forholdet til tider har vært opp og ned? Skulle det skjære seg mellom oss etter at vi evt. har flyttet ned dit, vil jeg jo ha flere rundt meg som kunne stille støttende opp for meg som alenemor. Skjærer det seg her vil jeg faktisk ha blitt helt alene med kun noen venner og kollegaer rundt meg... Huff, jeg tenker mye for tiden...Har egentlig bestemt meg for at dette vil jeg virkelig, men noen ganger slår tanken meg; er jeg dum som gjør dette når ting er litt usikkert? Hva hadde dere gjort? Trenger noen synspunkter -så jeg får enda mer å tygge på ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Flytt! Høres jo definitivt ut som om forholdet har mer å vinne på at dere bor i DK enn her... Lykke til!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 jeg ville gjort det lykke til med valget DITT (ville faktisk ikke tenkt så mye på Hvis det skjærer seg.. etc.. negative tanker som det er ikke bra)
ana baroma Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 man vinner ingenting dersom man ikke satser:)
M-N & sassy-susie Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 hadde flytta med en gang eg.. uten å tenkt meg no mer om
junior&vesl@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har vel egentlig tatt valget, men det er alltid godt med synspunkter. Og når synspunktene går i min favør er det jo ikke mye å tenke på... Det er bare det at når man har slitt endel, så blir man litt negativ til tider. Men vi har nok alt å vinne på å flytte -og jeg gleder meg;o)
Januarjubel! Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 skikkelig kjærlighetserklæring om du flytter da;-) Lykke til med valget!
junior&vesl@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2008 Ja, kunne bare ønske han så det litt bedre akkurat nå. Han sier han er utrolig glad da;o) Men i disse dager har han nok med seg selv, så jeg skryter av meg selv og muntrer meg opp det beste jeg kan--! :-)
Januarjubel! Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 HUff, skikkelig hjemlengsel er sikkert ikke noe hyggelig, det kan jo hende dette har gått mer utover forholdet enn dere tror. Såframt han alltid har behandlet deg med respekt (også i dårlige tider) høres det ut som det er verdt å prøve på en ny start i dejlige Danmark med en blid og takknemlig mann!
blittmamma07 Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Flytt! I verste fall kan du jo bare flytte tilbake igjen
junior&vesl@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2008 Det er det jeg også tror, og vi kan ikke gi opp uten å prøve det vi tror er det rette for oss. Han er snill og grei, ikke noe tull -bare at han har blitt litt egoistisk i denne perioden... Alle kan vi slite i perioder og da må man jo gjøre det beste ut av det. Det skal bli dejlig å være norsk i danmark, på heltid og ikke bare deltid:-)
junior&vesl@ Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2008 Så sant kan det sies... Og jeg tror ikke jeg flytter tilbake uansett hva som skjer. Min familie er spredd til alle kanter, så jeg vet liksom ikke hvor jeg skulle flyttet tilbake. Dette blir nok bra, skal faktisk bli godt å endelig slå seg til ro... Jeg har alltid følt meg veldig "hjemme" og tilpass i Danmark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå