En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Snart 5 mnd etter haste ks så gjør det fortsatt vondt rett over arret på den ene siden. Det er varmt der, og svært ømt. Stryker jeg neglen over så kjennes det ut som en kniv. Det hender også at det stikker skikkelig til der. Men det er ikke rødt eller betent. Hva kan dette være?? kan de ha glemt noe nedi der da?? Hva med sting som ikke ha oppløst seg???
tina_mor Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hei du... Jeg tok haste KS for 5,5 måned siden og jeg har også ubehag og litt ømt i perioder...Tenkte jeg skulle bestille meg en kontrolltime på sykehuset etterhvert. Når jeg sitter over en periode, så stikker det skikkelig til hos meg også...hmmmm Har du et ganske så "stygt" arr også??? Mitt er ikke noe pent synes jeg og det føles helt "følelesløst " i perioder. Synes jeg har litt slik "hengepølse " der også huff hehe Klemmer fra meg
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Hmm, det hørtes rart og ikke bra ut. Hadde selv ks, men for 7 1/2 mnd. siden, men jeg har ikke hatt noen plager med såret/arret. Burde kanskje sjekke det opp? Har kjent på arret mitt også, men det eneste jeg kjenner er noe jeg tror kan være en liten del av tråden de syr med. Tar jeg på en spesiell plass, stikker det. Men ikke noe som plager meg eller noe... Men kan kjenne at det "river" litt hvis jeg skrekker meg sånn skikkelig, eller gjør den brå bevegesle. Som feks. å stupe i vannet... Men dette er jo pga at det ikke lenger er like strekkbart dere nede pga ting som er kuttet over, og sydd sammen igjen... Hør med legen eller noe du, og få sjekket det.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Tina-mor: De fleste med ks. får hengepølsen du beskriver, takk har den selv også Forøvrig har jeg også mindre følelse i arret slik du sier. Men igjen, dette kommer nok av fordi det er kuttet, og så sydd igjen...
tina_mor Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Anniken: oki he he fysj - skal sydover om en liten stund, og ikke gøy med slik da... Vet de hadde dårlig tid med meg under KS , men ærlig talt asså he he he jajajaja - sånn er det for de aller fleste som du sier.. Skal til kontroll om kort tid...så vi får se da Men takk takk for tilbakemeldingen
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2008 Ja her er det også følelsesløst og rart...stikker til slik du forklarer det. Arret er blitt kjempestygt. Får bestille meg en time tenker jeg.. er redd de har glemt noe verktøy inni der jeg...
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Men stygt, hva mener du med det...? Mitt er ganske så greit syntes jeg selv, det syntes ikke da jeg har på truse eller bikini. Det lovte de meg på sykehuset, at arret ikke skulle syntes når jeg hadde på bikini. Og dette måtte jeg sjekke, og jammen stemte ikke det;) Men kommer nok ikke til å "flashe" meg i bikini på en god stund for det. Har liksom ikke noe behov for å vise min pølse og mine stekkmerker:S Men finnes da mange fine badedrakter;) Før var det rimelig uaktuelt, men nå sytes jeg det er fint at de finnes:) haha
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2008 det går innover på midten fordi det lå en blodansamling under der som plutselig kom ut etter 2 uker..
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Huff da... Klarer ikke helt å se det for meg, men høres ikke pent ut nei. Mitt er helt fint, bortsett fra at det ser ut som en veldig, veldig, veldig slakk "S" hvis du skjønner. Syntes nesten ikke lenger heller, blitt så og si "hvitt" igjen. Hadde ett uplanlagt ks. og han var ute på 20 min, så de hadde god tid med meg i hvertfall.
tina_mor Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Tror ikke de fikk tid til og love meg noen ting.....var et haste KS og ikke planlagt , så vet ikke helt he he Ja da finnes mange fine badedrakter ,tji hi Det er ganske så rødt og ser ikke pent sydd ut rett og slett.....men får ta det med legen når jeg skal på kontroll......tenkte det var best og gi det 6 måneder iallefall... Det leger seg jo etterhvert...... Var du i fin form etter KS? Jeg hadde superinfeksjon og var ikke i slaget.... vondt og jævlig rett og slett......så mitt inntrykk av KS var ikke bra. Er nok stor forskjell på akutt og planlagt ks ja..... Men men , Jeg skal ikke klage....har en fantastisk super snuppe som resultat................. KLEMMER
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Hadde ikke planlagt ks, men vil heller ikke kalle det akutt. For det var aldri snakk om fare for gutten min. Gikk 20 dager over, ble satt i gang, men han hadde kommet skjevt ned, og dermed satt fast. Så hele prosessen tok litt over 40 timer. Og selve ks. i seg selv 15-20 minutter. Var i fin form ja, men trodde selv jeg var i bedre form. Men var oppe og gikk på kvelden. Han ble tatt 02.45, og jeg var vel oppe sånn i 20 tiden dagen etter. Men merket da jeg la meg nedpå igjen, at det verket. Mistet også veldig masse blod, så svimmel ble jeg også. Men dro nå hjem etter 3 1/2 dag... Mest fordi det ikke gikk ann å slappe av og sove på sykehuset. Men ks. har jeg ingenting å si på. Ønsker egentlig ks. evt. neste gang også.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Heisann. Ville bare si det at om man skjærer i kroppen og får ett opperasjonsår, så vil man automatisk være borti eller skjære av noen nervetråder eller va det nå skal kalles, dette kan medføre litt ømhet eller milde smerter i og i området rundt snittet og kan vedvare i tre år etter inngrepet. Da er huden helt restaurert. Men den døde følelsen av hud, kan bli der for alltid om "trådene" ikke finner hverandre igjen....... Ble det vanskelig forklart kanskje? Ikke uvanlig å kjenne ett lite snev av "fantomsmerter" hehe Men ville ha kontaktet lege om jeg hadde følt at det var noe som var galt, bedre å skjekke ut det en gang for mye..ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå