Gå til innhold

Vanskelig 3åring om natten,trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så med min lille som blir 3 og et halvt i februar. Det er vel et halvt år siden vi fikk han over i egen seng, og det fungerte helt greit. Det var noe som bare måtte til,siden gutten aldri sovnet på egen hånd. Han sovnet kun sammen med meg, og ofte var han vanskelig å få lagt eller å få i søvn.

Nå den siste tiden har vi fått det svært vanskelig på kveldstid. Enten så sovner han i rett tid, men våkner igjen. Det er hver kveld uten unntak. Han legges til samme tid, halv åtte hver kveld, og er da rimelig utslitt etter en lang dag. Han våkner likvell rundt halv 10, og er da våken så lenge han makter, helst til 1-2 tiden om natten. Dette resulterer i veldig vanskelige dager for meg og mannen. Og privatliv på kveldstid er ikke-eksisterende. Jeg har forsøkt flere ting. Jeg spør han om hvorfor han våkner. Er det mareritt med monstre og sånne ting, snakker vi om det, og jeg forklarer at det bare er en drøm om at mamma er i nærheten hele tiden.Men ofte maser han om å gå på do, få lese(for tidligere lot jeg ham lese når han ikke ville sove) eller at han ikke FÅR sove. At han vil jeg skal sove med ham,at han har vondt et sted.

Når han går på do, kommer ingenting. Så jeg har forstått at han bruker det som en unnskyldning. Men ignorering? Skal jeg ignorere at han ligger og roper? Vi er utslitt begge to. Jeg føler meg maktesløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det nesten umulig å få svar på skravlesiden? Jeg tror ikke jeg har fått svar på et eneste innlegg jeg har lagt inn her jeg...

Skrevet

hm har han fått søsken??

har du prøvd belønningssystem??

uff ikke moro det der...

ville nok forsøkt å ignorere ja. sagt ifra at "mamma går i stua nå og kommer ikke inn til deg før du sover"..

Skrevet

Prøv å ikke gå inn til ham. Han kan komme til deg i stuen, men da følger du ham straks inn igjen, sier god natt og går ut.

Igjen og igjen, uten å gi etter.

Huff, det er lett å si sånt som dette i teorien, men det kan hende det virker i praksis også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...