Trønderbærta Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 På jobben min er vi tilsammen 9 ansatte, så det er en liten bedrift. Sjefen er så egoistisk at jeg blir gal snart, i tillegg er han veldig dårlig til å gjøre jobben sin synes jeg (og flere av de andre). Fikk først nå i ettermiddag vaktlista for januar (eller for de 2 første ukene da...), har dårlig lønn (ingen kvelds eller helge tillegg), og en generelt dårlig organisert arbeidsplass, nytter ikke å ta det opp med sjefen selv for han blir så sinna da. Har nå avtalt med 2 av de jeg jobber sammen med om at vi skal gå sammen å melde oss inn i fagforeningen, og deretter sette noen krav til sjefen (har da de i bakhånda om vi skulle bli oppsagt), men vet at det blir et h***t uten like da, og kanskje ikke noe jobb på oss i ettertid. Noen tips eller lignende erfaring??
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Men de kan vel ikke bare si dere opp pga at dere stiller noen krav i forhold til lønn og jobbvilkår etc....? De må jo ha en saklig grunn for å si opp noen, hvis ikke får de forbundet på nakken, og forbundene bruker å være nokså sterke:) Lykke til, håper dere får igjennom det dere ønsker:)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Gjorde noe lignende for noen år siden, men vi var bare 2 ansatte. Ble lockout der, men hjalp ikke i det hele tatt. Fant meg annen jobb jeg. Men du kan jo høre med fagforeninga uansett, de har sikkert vært borti sånt før.
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Har han en sjef over seg igjen? På min tidligere arbeidsplass hadde vi et lignende problem med vår sjef, og vi gikk et hakkhøyere opp på rangstigen. Da ble problemet tatt tak i.
Trønderbærta Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2008 Takk for svarene! Han har en sjef over seg, men går ikke å snakke med han, for han har nok med "sin egen" bedrift på et annet sted. Men sjefen min skal kjøpe bedriften i løpet av et par måneder, og har da "truet" med at alle skal få starte "på nytt" med ny prøvetid ol. (og med start lønn), og at nest leder stillingen blir fjernet (jobben min).
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Meld dere inn i fagforening fort!! Høres jo helt på trynet ut han der sjefen din!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå